Кожен з нас любить побалувати себе морозивом, воно моментально розлітається на полицях магазинів та кіосків. А чи можна створити власний бізнес на морозиві?
Бізнес із продажу морозива – одна з найбільш затребуваних і прибуткових ідей на сьогоднішній день.
А особливо в спекотний час, коли хочеться охолонути і насолодитися чудовим смаком морозного десерту.
Переваги подібного бізнесу:
1. Конкуренція серед виробників дійсно хорошого морозива мала, всі намагаються заощадити на сировині/обладнанні.
2. Можна відкрити свою справу з мінімальними вкладеннями.
3. Висока націнка (від 200%).
4. Збільшення прибутку рахунок додаткового асортименту (вода, сік, шоколад, батончики).
Визначитись із концепцією проекту
Існує кілька способів, як реалізувати ідею бізнесу на морозиві і на цьому етапі потрібно зрозуміти, який з них краще вибрати, який буде вигіднішим серед місцевого населення, на що сильніше звернуть увагу.
1. Встановлення на вулиці. Дана задумка має на увазі невелику скриньку на відкритому повітрі. Часто, його огороджують парасолькою та ручками/перилами з боків. Крапка складається з холодильної камери та столика для приладдя. Цей варіант менш витратний, ніж інші: вкластися варто лише в обладнання, хоча навіть його можна взяти в найм.
Установка на вулиці передбачає роботу у весняно-літній період, тоді як охочих поласувати морозивом найбільше. Вирішальний фактор успішного запуску – місце розташування (краще вибирати парки, прогулянкові зони, сквери та площі поруч зі школами та іншими навчальними закладами, де проходить багато людей щодня).
2. Острівець у торговому комплексі. Розміщення скриньки у великому ТЦ збільшує суми на оренду, але вирішує і масу інших проблем: зберігання обладнання, надійний захист, проведення електрики та енергопостачання.
3. Кафе-морозиво. Найскладніша у реалізації ідея продажу морозива. У кафе мають бути передбачені посадочні місця, столики, санвузол; оформляється зал очікування та торгова зона. Так, зростає ціна за оренду, зарплата співробітникам, але й прибуток на відміну від вищенаведених бізнесів у кілька разів вищий. У цьому пункті потрібно враховувати санітарні норми приміщення, в якому хочеться започаткувати кафе, підключити пожежну систему та розробити власний дизайн.
4. Франшиза. Це план готового бізнесу, який надають відомі компанії для розвитку свого бренду та його популяризації у різних містах. Суть у тому, що людина купує доступ до заздалегідь складеного проекту, ознайомлюється з ним і відкриває свою справу, дотримуючись вказівок від організації. Також є випадки, коли бізнесменові доводиться віддавати відсоток із прибутку щомісяця.
Плюс такого способу у його простоті: не потрібно вигадувати щось самостійно, все вже зроблено та відпрацьовано до дрібниць. Ще, тут добре розвинений зворотний зв’язок: керівники завжди допоможуть і підкажуть, вирішать питання і проблеми, що виникли. Ціна франшизи коливається від 50 до 300 тис.грн.
Спочатку варто вибрати спосіб розвитку бізнесу, вирішити, яке морозиво продаватиметься (пломбір, у стаканчиках, на паличці, у ріжках, або поєднувати разом), де його замовляти (купувати готове або виробляти своє) тощо. Дуже важливо повністю обговорити тему морозива, щоб пізніше не кидатися у сумнівах і не гнатися за всім одразу.
Найзатребуваніші види морозива:
- смажене,
- м’яке,
- фруктове,
- ескімо,
- екзотичні смаки.
Що потрібне для відкриття бізнесу?
1. Закупити обладнання. Залежно від того, який спосіб розвитку бізнесу було обрано, залежатиме й обладнання. В основному, варто придбати холодильні камери, прилавок, ложки та стаканчики на подачу.
2. Знайти приміщення. Тепер потрібно знайти людне місце, де організують міські свята, збираються компанії друзів, багато хто проводить вільний час.
Приміщення повинне відповідати нормам пожежної безпеки. Також зручно, коли одразу створені умови для бізнесу: гаряча та холодна вода, розетки, слив.
Якщо потрібно, необхідно зробити ремонт, підготувати місце для експлуатації.
3. Документи та юридичні тонкощі. Збір документів завжди забирає багато сил, але в такому бізнесі не можна прогаяти жодного моменту. Варто підготувати ліцензію на продаж морозива, укласти договори з постачальниками та орендодавцем, отримати сертифікат якості сировини, отримати дозвіл від санепідемстанції, оформити ІП, ТОВ чи самозайнятість та ін. Ознайомитись зі списком паперів слід на певних сайтах або разом із юристом.
Винятком стане продаж готового розфасованого морозива. Тобто. такого, де на упаковці вказано виробник або офіційний імпортер. І тут дозвіл від Санстанції не враховується.
4. Узгодити діяльність із органами місцевого самоврядування. Тепер треба домовитись із владою, де надати зібрані документи. Особливо цей пункт є важливим для вуличної торгівлі.
5. Найняти та навчити співробітників. В середньому, на одну точку наймають від 2 осіб, які працюють позмінно. Для мотивації продавати більше, заробітна плата складається з обговореної суми та відсотка з прибутку.
Знайти надійних людей можна за допомогою таргетованої реклами, рядка по ТБ, що біжить, оголошення на радіо. Ще варто поділитися вільною вакансією із друзями та родичами. Можливо хтось зацікавиться роботою, чому допоможе сарафанне радіо.
6. Реклама та створення соцмереж. Щоб розкрутити бізнес, потрібна реклама. А інакше, як знайти нових клієнтів та залучити їх своєю продукцією?
Найкращі канали реклами – це соцмережі. Тут можна ділитися різними новинами, викладати акції та анонсувати вигідні пропозиції. Крім того, рекомендують найняти промоутера, який поширюватиме листівки з актуальною інформацією.
У результаті бізнес із продажу морозива – гідна схема заробітку, яка може стати основним чи додатковим джерелом доходу.
Як швидко заробити грошей літом?