Підприємництво не стоїть дома. У нових реаліях у бізнесу з’являються раніше незнайомі потреби, а разом з ними виникають нові організації, що вирішують нагальні проблеми. Наприклад, з кожним роком дедалі більше на слуху так звані брендингові агенції. Які послуги вони надають? І які якості мають володіти? Розберемо основні моменти.
Перші брендингові компанії
Вважається, що перші бренди з’явилися ще в 13 столітті, коли майстри почали ставити на виробах особливі позначки. Певна річ, грецький гончар не знав такого слова “бренд”, але вже усвідомлював його суть – позиціонування свого продукту серед інших подібних.
Яскраві етикетки на продуктах уперше з’явилися під час колонізації Північної Америки. Але перші бренд-менеджери з’явилися пізніше після Другої Світової Війни.
Така посада була запроваджена компанією Procter&Gamble. За кожну лінію продуктів, за її розвиток та образ на ринку відповідав окремий співробітник.
У двадцять першому столітті “фахівців з бренду” можуть дозволити собі не лише гіганти бізнесу, а й приватні підприємці з усього світу.
Які послуги надають брендингові агенції
У брендингові компанії сьогодні звертаються як новонароджені фірми, так і підприємства, що вже діють. Перші – щоб зліпити образ свого бренду та поставити його на ноги. Другі – щоб провести “техогляд” та “ремонт” своєї компанії.
Не всі брендингові агенства виконують однаковий набір робіт, але відмінності у їхніх компетенціях, як правило, несуттєві.
Аудит бренду
Також як бухгалтери проводять фінансовий аудит підприємств, брендингові компанії здійснюють перевірку та аналіз бренду. Тільки експерт, котрий не є співробітником фірми, зможе незалежно і неупереджено проаналізувати ситуацію.
У ході аудиту виявляються слабкі та сильні сторони бренду, що визначається вектором його розвитку.
Залежно від ситуації, аудит бренду може бути:
- системний (виробляється регулярно з певною періодичністю);
- терміновий (проводиться у позаштатних ситуаціях, наприклад, при різкому падінні попиту на продукт);
- перетестинг (перед запуском нового продукту).
Комплексний аудит вивчає бренд з усіх боків, а також його становище на ринку. Залежно від завдань може проводитися більш вузьке дослідження.
Внутрішній аудит: ідеологія фірми, ставлення до компанії (лояльність).
Зовнішній аудит: загальні бізнес-тренди, аналіз глобального ринку, конкурентів і споживачів.
Аудит продукту: сприйняття товару аудиторією, зовнішній вигляд товару та її реклами.
Аудит аудиторії: збір загальної інформації та соціальних даний цільової аудиторії бренду.
Аудит конкурентів: сильні та слабкі сторони конкурентів, ставлення до них споживачів.
Розумне використання даних аудиту допоможе компанії вивести дохід на новий рівень, підвищити лояльність та впізнаваність.
Розробка платформи та комунікаційної стратегії
Брендингові агенції допомагають фірмам налагодити взаємини з аудиторією. В якому тоні спілкуватися зі споживачами? На яких майданах? На ці запитання відповідають експерти. Серед послуг, що надаються ними:
- позиціонування бренду;
- виділення причин довіри до бренду;
- встановлення емоційних та раціональних вигод;
- створення метафори бренду.
В умовах великої конкуренції експерти брендингової агенції допоможуть сподобатися споживачам, запам’ятатись їм і “запасти в душу” саме тим людям, які принесуть фірмі прибуток.
Неймінг
Вигадати назву для своєї фірми – справа непроста. Чим ламати голову директору та запитувати варіанти у бухгалтера, набагато простіше та продуктивніше звернутися до брендингової компанії.
Перш ніж запропонувати свої варіанти назви для фірми або окремого продукту, необхідно:
- проаналізувати конкурентів;
- вивчити цільову аудиторію;
- провести лінгвістичну експертизу;
- перевірити назву патентної чистоти.
Усім цим займаються співробітники брендингової агенції. Також вони допоможуть зареєструвати ім’я та отримати всі необхідні патенти.
Розробка креативної концепції
Цей напрямок тісно пов’язане з рекламою продукту. До креативної концепції входять:
- ключова ідея бренду (його місія);
- базове повідомлення (що бренд прагне донести до аудиторії);
- легенда бренду (історія);
- візуальні образи.
Загальна креативна концепція зазвичай прописується у брендбуку компанії. Його матеріалами потім можуть вільно користуватися штатні дизайнери та маркетологи фірми.
Розробка візуальних атрибутів
Ретельно вивчивши аудиторію та конкурентів, брендингові агенції допомагають у створенні “зовнішності” продукту. Наприклад, це може бути розробка:
- логотип;
- емблеми;
- упаковки;
- особи (маскота) підприємства.
Час та мода диктують свої закони, брендингові агенції створені, щоб створювати компаніям актуальні та затребувані образи.
Важливі якості
У будь-якій галузі є лідери та відстаючі. Як відрізнити хорошу брендингову агенцію від поганого?
Продумане техзавдання, ефективність. Компанія повинна ставити перед собою конкретні цілі та досягати їх. Порівняйте: “після зміни логотипу ваші продажі зростуть” і “ребрендинг підвищить впізнаваність на 10%, до кінця кв.
Найчастіші помилки в резюме на роботу