Давайте будемо чесними – більшість із нас шукають роботу, щоб заробляти гроші на життя, та відгукуються на оголошення, які щойно потрапили в Інтернет. З цього погляду таке питання видається безглуздим. Але ви впевнені?
Всупереч мабуть, рекрутери, поставивши це питання, не хочуть чути голоси захоплення з приводу досягнень компанії та можливостей, які вона пропонує — вони знають це краще за вас.
Рекрутинг це дорогий і трудомісткий процес, тому рекрутер повинен бути впевнений, що ви не звільнитеся з роботи через кілька місяців, особливо якщо досі ви часто змінювали роботу. Тому роботодавець хоче перевірити вашу мотивацію працювати в конкретному місці. Під час співбесіди він хоче перевірити, чи потрудилися ви ознайомитися з профілем компанії і чи розумієте, в чому полягатиме ваша робота.
Ось чому так важливо добре підготуватися до співбесіди, наприклад, прочитавши веб-сайт компанії.
Це рекрутингове питання може приймати й інші форми, але їх схожий сенс. Ось деякі приклади:
- Чому ви претендуєте на цю посаду?
- Що ви знаєте про нашу компанію?
- Яким ви бачите своє бездоганне майбутнє?
- Що мотивує вас працювати?
- Що спонукало вас відгукнутися на цю пропозицію про роботу?
- У якому напрямі ви хотіли б розвиватись?
Коли рекрутери запитують, відповіді більшості кандидатів схожі — вони розповідають, що вони отримають на цій посаді (отримання професійної кваліфікації, висока заробітна плата, пільги для працівників тощо). На жаль, це не переконає рекрутера. Ось кілька ідей, як правильно відповісти:
1. Опишіть свою професійну мету
Подумайте, чим ви хотіли б займатися через 5, 10 або 15 років, і покажіть, що ваша професійна мета відповідає цілям компанії. Поясніть, як навички та досвід, здобуті на новій посаді, наблизять вас до головної мети.
Приклад:
У майбутньому я хотів би писати репортажні книги та вести блог про подорожі. З цією метою я хочу розвинути письменницьку майстерню, і знаю, що це буде можливо у вашій компанії завдяки різноманітним клієнтам і високому темпу роботи, що мене мотивує.
Але будьте обережні: не говоріть про плани, які в майбутньому можуть зашкодити компанії, в яку ви звертаєтеся, — наприклад, про бажання заснувати власну конкурентоспроможну компанію.
2. Зверніться до місії та цінностей компанії
Ще одна дієва відповідь — наголосити, що ваші цінності відповідають місії та цінностям компанії. Це дуже важливо: вчені помітили, що почуття сенсу в роботі виявляється у прихильності та задоволеності співробітників. Одним словом: людина, яка розділяє цінності компанії, найбільш мотивована до роботи.
Цінності компанії включають, серед іншого, безперервний розвиток, довіра, дисципліна, задоволеність клієнтів, інновації, культивування традицій або турбота про навколишнє середовище.
Приклад:
Я знаю, що задоволеність клієнтів є для вас ключовою цінністю. Я також вважаю, що у хорошому бізнесі ви повинні надавати послуги на максимально можливому рівні — це дає мені задоволення і сенс. Оскільки ми думаємо однаково, я думаю, що мені легко знайти себе у вашій компанії.
3. Підкресліть престиж компанії
Престижність роботи у великій та відомій компанії є важливою перевагою для кожної четвертої людини, яка має досвід роботи в корпорації. Не дивно – робота на відомий бренд викликає гордість та мотивує. Ви також можете отримати цінний запис у вашому резюме.
Приклад:
Я вражений якістю та масштабом вашої діяльності, тому завжди мріяв здобути тут свій перший професійний досвід. Я хочу навчитися азам професії у найкращих фахівців галузі та знаю, що у вашій компанії це буде можливо.
4. Посилайтеся на спільного друга
Давно відомо, що контакти можуть допомогти у кар’єрі. Крім того, великі компанії пропонують спеціальні бонуси для співробітників, які допоможуть їм найняти друга-фахівця. Такі кандидати зазвичай краще знайомі з реальністю роботи в тій чи іншій компанії з самого початку, ніж стороння людина, і ймовірність того, що вони не звільняться одразу після випробувального терміну, вища.
Приклад:
Я дізнався про цю пропозицію про роботу від Олексія Іванова з ІТ-відділу вашої компанії. Ми працювали разом у … більше 3 років, і Олексій, який добре знає мій стиль роботи, запевнив мене, що я вписуюсь у вашу команду. Крім того, я чув, що ви займаєтеся розробкою додатків для електронної комерції, а у мене великий досвід у цій галузі.
Ви можете комбінувати наведені вище відповіді залежно від ситуації та доповнювати їх важливими деталями. Звичайно, ніколи не брешіть на співбесіді – досвідчений рекрутер легко це помітить, і ви втратите шанс бути прийнятим на роботу.
[…] Чому ви хочете працювати в нашій компанії? […]