Перейти до контенту

Категорії «Кар’єра і робота»

Кожна людина у будь-якій країні світу, щоб задовольняти свої мінімальні життєві потреби працює. Хтось на державу, хтось на бізнесмена, хтось на себе. Люди не замислюються над формулюванням цього процесу. Теоретики розуміють слово робота, як фізичну чи розумову діяльність людини, у результаті чого з’являється якийсь продукт.

Кар’єра – це кінцевий результат якісної роботи працівника в компанії.

Докладніше про кар’єрне зростання у статті.

Що таке робота, кар’єра та кар’єрне зростання: міфи та факти які вражають

Робота та успішна кар'єра

Що таке кар’єра? Більшість людей вважають, що кар’єра – це поступова зміна посад на роботі в рамках однієї компанії або зміна компаній, щоб досягти вершин кар’єрних сходів. Але зараз так уже не прийнято вважати з погляду планування та розвитку кар’єри у теоретичному аспекті цього питання.

Справді, до двохтисячного року так і вважали, що кар’єра – це поступова зміна позицій на роботі. Проте, сьогодні кар’єра сприймається як цілісне поняття, як найбільш всеосяжне поняття, що складається з п’яти елементів, що впливають на кар’єрний успіх:

• перший елемент – сім’я. Відносини у ній, благополуччя всіх її членів;
• другий елемент – це ставлення людини до соціального середовища, її соціальна позиція, як вона сприймає себе і як вона проявляє себе, як член суспільства, як громадянин, яка її громадянська позиція;

• третій елемент – це ставлення людини до всесвіту, як вона взаємодієте не лише зі своїм маленьким конкретним середовищем, але взагалі з усім великим світом, який так чи інакше на неї впливає, хоче вона цього чи не хочете;

• четвертий момент – це особисте зростання. Знов-таки, нікуди від цього не дінешся. Перевірка людини в цілому: її внутрішнє відчуття, її здоров’я, як ментальне, так і фізичне, все, що стосується людини, як особистості;

• п’ятий елемент – це робота.

Чому теоретики вважають так, а чи не інакше. Все дуже просто та логічно. Погодьтеся, якщо у людини все погано в сім’ї, у відносинах з близькими людьми, і живе вона в якомусь місці, яке на неї погано впливає. У всьому світі відбувається багато будь-яких негативних моментів які впливають на людей в тому чи іншому плані.

Якщо навколо все погано, якщо у людей всередині постійна напруга та переживання за те, що відбувається навколо, людина не може розібратися з собою, вона не може знайти своє місце, як і де себе розвивати, не задоволена своїм життям взагалі, про яку роботу може йти мова.

Теорія дуже проста. Якщо говорити побутовою мовою, спочатку потрібно розібратися зі своїм життям поза роботою, тому що робота – це важливий фактор, але не найголовніший у житті людини. Насамперед, потрібно розібратися з сім’єю, зі здоров’ям, зі своєю громадянською позицією, тощо – це найважливіше.

Привести все це в якийсь більш-менш людський порядок, щоб це не турбувало, не відволікало і тільки тоді, людина зможе зайнятися своєю роботою та кар’єрою.

Наприклад, у плані роботи працівник повинен розвиватися як професійний фахівець, і вже тоді, маючи певний фах, може дозволити собі займатися питаннями зміни позиції на роботі в своїй компанії, або розпочати пошуки іншої компанії для розширення своїх професійних навичок.

На жаль, люди цим займаються мало і, дуже шкода, що наша пострадянська ментальність не дозволяє в таких психологічних та особистих питаннях шукати допомоги у фахівців. Зазвичай, як наша людина вирішує свої проблеми на роботі та в сім’ї: бере пляшку спиртного, подружку чи друга, йдуть на кухню, сидять, п’ють та обговорюють своє важке життя.

У якомусь сенсі це добре, це теж вирішує проблему, але у багатьох ситуаціях потрібно поговорити з фахівцем. Скласти якийсь план свого розвитку та намітити шляхи покращення свого матеріального стану шляхом підвищення свого фаху, бо поділитися з друзями своєю проблемою – це добре, але вони не професійні психологи, не фахівці з планування кар’єри, не лікарі. Тому серйозно та кваліфіковано вони не допоможуть вирішити проблему. Для цього обов’язково потрібно звертатися до фахівця.

Як побудувати кар’єру: 6 кроків для успішної кар’єри

Коли людина твердо знає, куди вона йде по життю, у неї хороша сім’я, вона займається тим, чим завжди мріяла, у неї робота, яка приносить задоволення, за яку отримує нормальні грошей, але вона хоче далі розвиватися і йти службовими сходами, то необхідно створити підготовчу базу, фундамент для кар’єрного старту.

Кроки, які потрібні пройти, щоб побудувати швидко та успішно свою кар’єру.

1). Ви повинні подивитися та проаналізувати, що зараз відбувається на ринку праці у вашій сфері та оцінити себе в контексті того, скільки ви коштуєте, яку зарплату ви заслуговуєте за свою працю, неважливо це буде компанія чи клієнт, якщо ви працюєте на себе.

2), Наступний етап дуже важливий та тривалий. Почніть працювати над власним брендом. Це включає і публічну репутацію, і профілі в соціальних мережах,

3). Складіть своє резюме. Навіть якщо ви зараз працюєте на дуже хорошій роботі, у брендовій компанії, на посаді, яка вам подобається, у вас все одно має бути складене резюме, де описані всі ваші поточні досягнення.

Навіть якщо ви зараз не хочете йти з фірми, де працюєте, але якщо у вас є хороше резюме і його десь бачать, наприклад, на сайтах пошуку роботи, хтось вас знайде і запропонує вам роботу.

Це буде для вас підставою для того, щоб обговорювати з керівництвом підвищення зарплати або поліпшення умов роботи в компанії, де зараз працюєте. Що далі?

4), Складіть список компаній, у яких ви хотіли б працювати та почніть шукати людей, які зможуть щось розповісти про умови праці та ставлення керівництва до підлеглих.

Це можуть бути люди, які працювали чи працюють зараз у цих колективах. Якщо ви, припустимо, просто кудись надсилаєте резюме, то цього недостатньо, ви повинні дізнатися, що це за компанія, за відгуками її співробітників.

Для цього вам потрібні люди, які у ній працюють чи працювали. Спробуйте надіслати кілька резюме, хоч би пробних, на посади в компаніях, на яких ви дуже хотіли б працювати.

Якщо ви досягнете запрошення на співбесіду, вам дуже важливо добре підготуватися. Знову ж таки тут допоможуть ваші зв’язки.

Люди, які вже проходили співбесіди в ці компанії, підкажуть, на що звернути увагу при співбесіді.

5).Наступний етап – прийняття рішення. Якщо вас взяли на роботу, то дуже важливо обговорити на початку умови, які пропонує адміністрація. Зарплата, можливість кар’єрного зростання, відрядження тощо.

6).Коли вас прийняли на роботу в компанію, важливо безболісно влитися в колектив. Тут теж є певна техніка та тактика, як це зробити, як налагодити швидко зв’язок з новими колегами.

Робота та кар’єрне зростання: правила кар’єрного зростання

Перш за все, потрібно торкнутися трьох найбільш популярних міфів.

1). Вислуга років впливає на кар’єрне зростання – це міф. Нібито, чим довше людина працюєте в компанії, тим більша ймовірність, що її підвищать на посаді. За фактом, це неправда. Є багато випадків, коли людина працює 8-10 років на одній посаді без підвищення.

2).Освіта сильно впливає на кар’єрне зростання – це міф. Іноді фахівці, випускники престижних ВНЗ приходять на стартові посади на загальних підставах та змагаються із випускниками нікому не відомих ВНЗ абсолютно на рівних умовах.

3). Старанне виконання своїх обов’язків – це міф. Тобто, якщо співробітник сильно намагається виділитись в колективі, приходить на роботу о 8-й ранку, йде о 10-й вечора, то його обов’язково підвищать по роботі. Це – міф. За фактом це прямо не впливає на кар’єрне зростання співробітників.

6 правил, які позитивно впливають на кар’єрне зростання

Перед тим, як влаштовуватися в компанію, потрібно розуміти, що не за кожною професією і не в кожній компанії можливе швидке кар’єрне зростання. Чим більша компанія, тим ймовірніше кар’єрне зростання, а чим менша компанія, то такої можливості може взагалі не бути.

1. Правило перше. Ви повинні заявити керівництву про своє бажання зростати і запитати свого безпосереднього начальника, що ви повинні такого робити для того, щоб піднятися по кар’єрі. Можливо, потрібен якийсь термін, якісь цілі мають бути досягнуті.

2. Це динаміка та розвиток. Тобто, ви не повинні стояти на місці, ви повинні показувати, що ви розвиваєтеся, прогресуєте, стаєте крутішим, стаєте досвідченим професійним фахівцем.

3. Відповідальність. На жаль, дуже багато співробітників бояться відповідальності і за будь-якої можливості від неї намагаються кудись сховатися. Але будь-який керівник – це насамперед людина, яка відповідає за свій персонал, за свою команду, за ті завдання, які він виконує. Тому таку людину в хорошій компанії ніколи не зроблять керівником.

4. Демонстрація управлінських навичок. Якщо людина не володіє управлінськими навичками, то її стеля у кар’єрі – це головний спеціаліст, навіть не начальник відділу.

Тому кар’єрист повинен демонструвати навички планування, вміти спланувати свій робочий день, повинен дотримуватись тайм менеджменту. Він обов’язково повинен вміти контролювати свою роботу.

Але, якщо він уже, припустимо, наставник або головний фахівець, повинен вміти контролювати роботу тих працівників, хто йому підпорядковується.

Крім того, він повинен вміти мотивувати підлеглих на виконання поставлених завдань. Для цього необхідно постійно вчитися, читати спеціальну літературу, дивитися відео, проходити тренінги. Без управлінських навичок неможливо зрости на якийсь значний рівень.

5. Якість виконання. Особливо якщо говорити про продаж чи випуск продукції, то без цього нікуди.

Якщо ви регулярно перевиконуєте план продажу або план випуску продукції, то ймовірність зростання набагато вища, ніж у тих, хто не виконує план. Крім виконання плану велике значення має якість виконуваних робіт.

Тобто керівник не повинен підчищати за вами недоліки або доробляти вашу роботу.

6. Але, головне, на думку психологів – це лояльність до компанії, до колег, уміння знаходити спільну мову, вибудовувати стосунки з іншими відділами і насамперед зі своїм керівником.

Часто бос буває правий, рідше він буває не правий, але в ті моменти, коли бос не правий у вас має виявитися така якість як лояльність. Не можна постійно сперечатися із керівником.

Якщо ви постійно з ним сперечаєтеся, намагаєтеся довести що він не має рації, якщо ви на якихось загальних зборах з іншими відділами та керівниками займаєте сторону іншого відділу, а не свого керівника, якого за ідеєю ви повинні всіляко захищати, то звичайно шанси на кар’єрне зростання мінімальні.

Резюме

Отже, людина, яка прагне побудувати свою кар’єру, повинна важко працювати на всіх фронтах. Теоретично – мати план побудови кар’єри і план підвищення кваліфікації. На практичному фронті – якісно виконувати свої функціональні обов’язки, не боятися відповідальності та бути лояльним до своєї компанії.

У вас завжди має бути план зростання кар’єри, згідно якого ви маєте рухатися вгору. Ваша кар’єра включатиме не тільки виконання поставлених завдань, але й набуття досвіду, освоєння нових навичок, розвиток зв’язків та отримання знань.

Рекрутингова співбесіда – 6 питань рекрутеру

Рекрутингова співбесіда

Тема, яка завжди актуальна, і багато людей постійно шукають в Інтернеті інформацію, корисну для отримання своєї мрії, – це співбесіда. Ми думаємо, як до нього підготуватися, які питання може поставити рекрутер і як наше ставлення та невербальне спілкування сприймається майбутнім роботодавцем. Ми набагато рідше питаємо, чи є якісь питання з нашого боку. Відповідь на це …

Найчастіші помилки в резюме на роботу

Найчастіші помилки у резюме

Якщо попереду на нас чекає перша співбесіда, яку доведеться провести, швидше за все, нас супроводжує стрес і готовність якнайкраще підготуватися до цього процесу. Наш перший контакт із кандидатами – це документи, які вони надсилають. На що звертати увагу, коли ми читаємо їх? Які найчастіші помилки у резюме? Найчастіші помилки в резюме Всі ми припускаємося помилок …

Навчання співробітників – як ефективно спланувати

Навчання співробітників - як ефективно спланувати

Навчання співробітників є частиною діяльності, яку роботодавці роблять для підвищення кваліфікації і, надалі, підвищення ефективності працівників. Зрештою, це має призвести до збільшення результатів компанії. Тому варто подумати, які дії повинні передувати заключній навчальній зустрічі та виконання яких умов збільшує ймовірність максимального використання отриманих знань. На жаль, багато роботодавців, як і раніше, сприймають навчання співробітників як …

Як пройти співбесіду на роботу

Як пройти співбесіду на роботу

Заглянемо правді в очі, співбесіда при прийомі на роботу так само весело, як ходити гарячим вугіллям без будь-яких навичок. Спроби продемонструвати свої таланти та навички групі незнайомців, зазвичай за короткий час та на чужій території, зовсім неприродний вчинок. Тим не менш, щоб дійсно отримати роботу доводиться вирішувати цю головоломку. Хороше інтерв’ю – це три принципи: …

Хто такий – фрилансер

фрілансер

Майже будь-який програміст, фотограф чи дизайнер, навіть маючи постійну зайнятість, підробляє “на стороні”. У результаті дієслово “фрілансити” отримав велику розмитість у своєму значенні і може мати на увазі як повноцінно незалежну роботу на себе (читай “на різних замовників”), так і процес звичайної “халтури”. При цьому розмитість з’являється не тільки в головах у спеціалістів-виконавців, але також …

Чи варто вибирати віддалену роботу у сфері IT

Чи варто вибирати віддалену роботу у сфері IT?

Не можна заперечувати, що пандемія коронавірусу змусила багато компаній працювати віддалено. А якщо ні, то їм довелося б зіткнутися з серйозними простоями, які навряд чи хтось може собі дозволити. Хоча для багатьох компаній та установ це в новинку, IT-індустрія вийшла з кризи пандемії неушкодженою. Програмісти, розробники та IT-фахівці працюють таким чином вже багато років, і …

Як працювати копірайтером

Як працювати копірайтером

Найчастіше, через брак часу власники сайтів, щоб наповнити свої ресурси вмістом, наймають копірайтерів, які пишуть для них унікальні матеріали. Де нам шукати замовників, працюючи копірайтером вдома? Багато замовників заходить на спеціальні біржі з копірайтингу та фрілансу. Безумовно, свої тексти ви зможете просто продавати на цих біржах, але вигідніше розпочати співпрацю з постійним замовником, який забезпечуватиме …

Як заробити в інтернеті без вкладень коштів

Як заробити в інтернеті без вкладень коштів

Реалії сучасності все частіше наводять людей на думку почати працювати без відвідування офісу або підприємства, здійснюючи діяльність через мережу інтернет, не витрачаючи свій внутрішній ресурс на переміщення по місту та зайві контакти. Однак найчастіше така зайнятість вимагає чималих початкових вкладень, що прийнятно не всіма. То як же почати працювати через інтернет, не залучаючи при цьому …

Як початківцю працювати віддалено та заробляти

Як початківцю працювати віддалено та заробляти

Віддалена робота для багатьох є синонімом ідеального способу заробітку. Робота з дому може виконуватися у своїй квартирі, якщо є така можливість або на орендованій квартирі, навыть в іншому місті. Безумовно, робота в інтернеті онлайн може стати ідеальним способом додаткового заробітку, та згодом може перерости в прибутковий бізнес. Як робити перші кроки та отримати перший результат …

Як упоратися з кар’єрними невдачами?

Як упоратися з кар'єрними невдачами?

Успішна кар’єра іноді супроводжується різними труднощами та невдачами. Іноді ми можемо відчувати навіть цілу низку невдач. Воістину чудова і бездоганна кар’єра – доля небагатьох. В основному ж, навіть найуспішніші люди стикаються з професійними невдачами, нехай навіть і на зорі свого кар’єрного розвитку. Іноді невдачі можуть бути настільки масштабними, що людина може засумніватися у своїх здібностях, …