Перейти до контенту

Основні види франчайзингу

Франчайзинг є досить популярним видом ринкових відносин. Укладаючи договір франчайзингу, одна сторона передає інше право на ведення бізнесу за певною стратегією. У результаті франчайзер отримує плату за свою стратегію, а франчайзі готову бізнес-технологію. Існує кілька найпоширеніших різновидів франчайзингу.

Товарний

Найчастіше до такого франчайзингу вдаються компанії, зайняті у торгівельній сфері. Франчайзі, згідно з контрактом, може реалізовувати товар, що випускається під торговою маркою фірми-франчайзера. У переважній більшості випадків компанія також має право здійснювати гарантійне обслуговування.

Основні види франчайзингу

У франчайзинговому договорі прописуються жорсткі вимоги. Вони стосуються технології продажів, різноманітності асортименту тощо.

Виробничий

Компанія, яка має патент на ту чи іншу технологію, може передати право на виробництво товару під своєю торговою маркою. Це виробничий франчайзинг.

Крім патенту, передається також сировина. У договорі прописують вимоги до виробничого процесу, якості готової продукції, кваліфікації працівників. Найбільшого поширення набув виробничий франчайзинг прохолодних напоїв.

Сервісний

У разі франчайзі за договором передається право надавати ті чи інші послуги від бренду франчайзера. Франчайзер, у свою чергу, займається забезпеченням свого партнера необхідним обладнанням, а також відповідає за рекламу та маркетинг. Франчайзер жорстко контролює роботу молодшого підприємства.

Діловий

При бізнес-франчайзингу передається як право на продаж продукції, а й дозвіл організувати цей тип бізнесу. У договорі прописується його концепція. Франчайзер дає докладні інструкції щодо навчання працівників, оформлення компанії, рекламної політики, вибору постачальників та навіть уніформи.

Як бути щасливим у наш непростий час

Як влитись в новий колектив

Як підвищити самооцінку особистості

Коментарі 1

Залишити відповідь