Перейти к содержанию

Планування особистого та сімейного бюджету

Чому люди з однаковими доходами можуть жити абсолютно по-різному? Тому що одна людина вміє розпоряджатися грошима, а друга ні.

Щоб жити добре, потрібно не прагнення заробити більше (хоча без цього нікуди), а вміння правильно користуватися грошима.

Вчимося розподіляти гроші

Планування особистого та сімейного бюджету

1. Перш ніж розпочати планування бюджету, ви повинні точно знати свої витрати. Зазвичай люди, які залишаються перед зарплатнею без копійки, навіть не можуть зрозуміти, куди пішли гроші.

Спробуйте протягом місяця (від зарплати до зарплати) записувати, на що ви витрачаєте гроші. Ведіть бухгалтерію.

Не соромтеся записувати всі свої покупки, навіть якщо вони коштують недорого. Купили жувальну гумку, відзначте собі. Чи не хочете записувати? Тоді купуйте тільки в супермаркетах і збирайте чеки.

2. Коли місячна бухгалтерія готова, дивіться та аналізуйте, що було придбано зайвого.

Що було непотрібним. Шукайте найбільшу статтю витрат. Як правило, найбільше грошей йде на безглузді покупки.

Такі витрати є у всіх людей, які не стежать за витратами, наприклад, двадцять п’ята пачка жуйки, щоб лежала в кожній сумочці, десята запальничка, щоб у кожній кишеньці була, сороковий відтінок червоного лаку для нігтів, поїздки на таксі з роботи, бо ну вже сильно ми втомилися для громадського транспорту.

Аналізуйте та думайте, від чого можна було відмовитися, і що не закладатиметься у новий бюджет.

3. Попереднього місяця вважаємо обов’язкові витрати:

— Скільки пішло на харчування;

— Комунальні послуги;

— навчання своє або дітей;

— одяг;

— борги, розстрочки, кредити.

Вважайте окремими групами всі статті витрати, яких ви не можете відмовитися.

Вважаємо лише ті статті витрати, від яких ми не можемо відмовитись!

Наприклад, не сплачувати за комунальні послуги ми не можемо, не можемо не платити кредит або не повертати борги. А ось від стрижки в дорогому салоні ми відмовитися можемо, без покупки приємних дрібничок ми теж проживемо і в ресторан ми можемо не сходити, якщо потрібно.

4. Починаємо планування бюджету завжди з обов’язкових видатків.

Стандартне розподілення коштів здійснюється за таким розрахунком:

– 65%. Обов’язкові витрати (квартира, комунальні послуги, навчання, комунікації, харчування, проїзд, здоров’я);

– 15%. Задоволення (кіно, театр, книги, косметичні процедури, одяг тощо)

– 20%. Недоторканний запас (сюди ж відносяться всі ваші борги та кредити).

Таке відсоткове співвідношення вважається ідеальним для більшості, але цифри можуть трохи видозмінюватися (у всіх нас різні апетити і ми живемо в різних умовах). Не можна змінювати суму, що щомісяця відкладається (20%). Не можна збільшувати першу суму (65%), якщо обов’язкові витрати перевищують цей показник, варто пошукати радикальніші рішення ситуації (змінити роботу або зняти дешевшу квартиру).

Так, можливо доведеться відмовитися від деяких звичних витрат, але у разі настання непередбачених обставин у вас буде певний запас.

5. Полегшіть собі життя деталізацією. Спочатку вам буде незвично жити за таким планом, тому дотримуйтесь наступного плану.

Розділіть гроші за «відсотковими купками» і вже з кожної купки вираховуйте необхідне:

— при отриманні грошей одразу рахуйте та відкладайте або оплачуйте комунальні послуги, навчання та всі щомісячні платежі, але крім боргів та кредитів;

– Напишіть список продуктів на місяць. Оскільки в попередньому місяці ви вели бухгалтерію, ви вже знаєте, скільки вам потрібно купити на місяць і приблизно, скільки це коштує. Можна скупитися відразу, а можна відкласти суму харчування;

— щоб не витратити на проїзд чи «приємності» зайвого просто виведіть суму, яку ви можете витрачати щодня;

— Якщо сьогодні ви витратили більше, ніж заплановано, то завтра доведеться обійтися без чогось. Тобто, якщо сьогодні ви і в ресторан сходили і книгу купили і ця сума перевищує заплановану на день (в категорії задоволення), то для відновлення балансу та повернення в план, завтра ви не можете витратити на задоволення нічого;

— Ніколи не беріть гроші з іншої купки на те, що до неї не входить. Тобто. Гроші на задоволення витрачаються на задоволення, а гроші на обов’язкові платежі не витрачаються на книги.

Можливо, дотримуватися плану перший місяць, а може, і два буде складно, але в майбутньому ви побачите переваги такого планування. У такий спосіб ви завжди буде із запасом на чорний день, завжди на все вистачатиме і без грошей у кишені вам не доведеться чекати зарплату.

Як розвити харизму – нюанси та рекомендації

Як стати оратором: корисна інформація

Як відучити співробітників спізнюватися

Комментарии 1

Добавить комментарий