Вам здається цікавою ідея створення інтернет-магазину? Якщо ви думаєте, що достатньо створити сайт і чекати на покупців, ви дуже помиляєтеся. Вам потрібний бізнес-план для вашого інтернет-магазину. Навіть якщо ви не є стартапом і вам не потрібно переконувати будь-кого вкласти гроші в проект, наявність стратегії допоможе досягти прибутку. Наявність бізнес-плану позбавить вас багатьох проблем.
Готові розпочати роботу над своїм інтернет-магазином?
Коли людина має ідею, вона хоче реалізувати її якнайшвидше. Багато підприємців кажуть: «Все це вже є у моїй голові». Складання хорошого бізнес-плану — одна з дій, яка потрібна на першому етапі. Можливо, ваша ідея не така вже й хороша. Бізнес-план може принести вам багато грошей, або заощадити кошти, якщо в процесі створення ви зрозумієте, що ваш проект був далекий від ідеальної.
Інша причина в тому, що вам може знадобитися уявити ідею його комусь: інвесторам, банкам або навіть службі зайнятості.
Резюме це перше, що прочитають ваші потенційні інвестори, якщо ви шукаєте фінансування, оскільки це короткий огляд вашого бізнес-плану. Воно формує перше враження про проект, тому багато підприємців припускаються помилки, перевищуючи довжину або використовуючи надто пихати слова.
Резюме проекту має містити:
Презентацію ідеї: в одному-двох рядках ви повинні визначити свій проект, у чому його цінність та головна конкурентна перевага.
Втілення ідеї: У чому відмінність проекту, чому він буде цікавим інвестору. Будьте щирими, творчими та оригінальними.
Основні дані: запланована назва, юридична форма, місцезнаходження та очікуваний обсяг прибутку. Ви можете представити цю інформацію як діаграми, щоб полегшити її засвоєння.
Зазвичай докладно не розглядаються юридичних вимог. Покажіть, що ви вивчили вимоги закону та можете зібрати необхідні документи.
Основна мета бізнес-плану полягає в тому, щоб визначити конкурентну перевагу вашого інтернет-магазину, щоб ви могли виявити сильні сторони вашого проекту. Вам слід відобразити такі аспекти:
місію: у чому сенс існування вашого магазину, яку роль він грає на ринку, на кого орієнтований і в чому його відмінність.
бачення: цілі, яких прагнете досягти у довгостроковій перспективі, реалістичні, але водночас амбітні, щоб бути мотивацією.
цінності: універсальні етичні принципи, з якими ви хочете ототожнювати себе. Тільки ті, які ви зобов’язуєтеся підтримувати кожною своєю дією.
Можна здійснити SWOT-аналіз. Він допомагає виявити сильні та слабкі сторони проекту, а також загрози та можливості. Він складається з матриці, де відображені такі аспекти:
Погрози: що може статися або існує на ринку, що може становити ризик для проекту.
Можливості: зміна регламенту, сприятлива ситуація з будь-якої причини.
Це завжди фактори, які не залежать від бізнесу, але підприємці або використовують їх або передбачають ризики. Внутрішні якості проекту також слід зазначити:
слабкі сторони: де ваш бізнес кульгає. Це може бути не освоєння тих чи інших технологій, брак ресурсів.
сильні сторони: у чому хороший проект і як це дає перевагу перед конкурентами.
Таким чином, SWOT-аналіз дозволить представити план бізнес-проекту яскравіше та наочно. Крім того, у бізнес-плані необхідно відобразити конкуренцію на ринку. Якщо ви думаєте, що існування конкуренції негативно позначиться на бізнесі, ви помиляєтесь. Відсутність конкурентів гірша, бо це означало б відсутність попиту. Бізнес-план повинен показати, що конкуренція є, але не настільки, щоб вона становила загрозу, перетворіть її на можливість.
Проведіть аналіз основних конкурентів та повторіть процес визначення сильних та слабких сторін свого проекту по відношенню до кожного з них.
Як заробити новачкам на біржі Форекс