Орендувати приміщення під пункт прокату близько 40 кв. метрів можна у будь-якому районі міста, а не лише в центрі. Якщо приміщення підвальне, вихід має бути не у двір, а на вулицю, щоб клієнтам зручно було його знайти за вивіскою. Потрібно придбати стелажі для зберігання інструментів, прилавок у залі обслуговування, а також необхідну оргтехніку – комп’ютер, принтер, телефон. Обов’язковим моментом є підключення до Інтернету як важливого каналу залучення клієнтів. Витрати на меблі можуть становити близько 645 $, а вартість оренди обійдеться близько 130 $ на місяць.
Асортимент пункту прокату
Асортимент пункту прокату має бути досить широким (близько 30 найменувань) і потрібно орієнтуватися на запити клієнтів. В наявності повинні бути різні категорії будівельних інструментів: ударно-обертальні (перфоратори, дрилі, відбійні молотки), ріжучі та шліфувальні (пили, віброшліфувальна машина та інші), інструменти для зварювальних, компресорних та монтажних робіт (зварювальні апарати, фарборозпилювачі, газонокосарки.).
Весь зазначений асортимент має бути у наявності при відкритті пункту прокату, і необхідно закупити хоча б по одному кожній назві. У процесі роботи можна скоригувати асортимент відповідно до попиту споживачів та збільшити той чи інший вид інструментів підвищеного попиту.
Дачникам, як правило, необхідні бензопили, газонокосарки та всілякий садово-городній інвентар. Будівельникам потрібні відбійні молотки, болгарки, паркетно-шліфувальні машини, бетонозмішувач та інше. Якщо купити товар великою партією, то і магазини, і оптові бази надають добрі знижки. Як радять господарі діючих пунктів прокату, купувати треба не тільки побутові інструменти, а й дороге професійне обладнання, яке користуватиметься попитом у будівельних бригад, ціна таких професійних комплектів з урахуванням марки та технічних характеристик може бути від 16100$ до 32250$.
Персонал пункту прокату
Успіх роботи підприємства багато в чому залежить від професіоналізму працівників. Для пункту прокату будівельних інструментів важливим працівником є майстер широкого профілю ремонту інструменту. У його обов’язки входить стежити за справністю устаткування, що здається і приймається, поточний ремонт. Зарплата хорошого майстра може бути близько 645 $. Багато пунктів прокату обходяться без посади майстра з ремонту, оскільки купують товар у великих виробників, які мають спеціалізовані сервісні центри, протягом трирічного гарантійного терміну вони зобов’язуються робити ремонт у разі потреби. Після закінчення гарантії інструмент зношується, його списують або продають на запчастини.
Також необхідний у пункті прокату працівник із прийому та видачі інструменту.
Він має безпосередньо працювати з клієнтом, укладаючи договір оренди інструменту та приймаючи гроші. Зарплата такого фахівця складає близько 320 $. На першому етапі для економії коштів цю роботу може виконувати майстер з ремонту або власник пункту прокату. Як радять досвідчені бізнесмени, бажано прийняти на роботу бухгалтера та юриста, щоб грамотно вирішувати суперечки у випадках неповернення орендованого інструменту. Спочатку бухгалтерію може вести і сам власник бізнесу, у разі реєстрації пункту як ІП.
Реклама пункту прокату
Щоб дізнатися про ваш бізнес, можна використовувати дешеві способи реклами в місцевих ЗМІ, розмістити інформацію про пункт прокату на квитанціях за комунальні платежі, і всі мешканці району або кількох дізнаються про пункт прокату інструментів, використовувати Інтернет. Витрати реклами може бути 160-190$, але вони виправдані, оскільки забезпечать вам клієнтів.
Окупність бізнесу
Прийнятою практикою оренди будівельних інструментів є добова оплата у вигляді 8-10% ринкової вартості однієї одиниці. Зазвичай люди беруть на добу один або два види інструментів, на тривалі терміни користуються орендою будівельні бригади, які можуть брати до 10 одиниць необхідних інструментів. Застава при оренді не береться, а паспортні дані особи, яка взяла інструмент, копіюються або записуються до книги. Підраховано, що один вид інструменту окупає себе за півроку та приносить прибуток. Однак деякі одиниці інструментів підвищеного попиту окупаються за два місяці, а в піковий період влітку, коли багато хто займається ремонтом, кількість укладених договорів може бути 10-15 і вище. Взимку попит на оренду інструментів знижується. Повністю окупити вкладені витрати пункт прокату зможе через два роки.
Розвиток пункту прокату
Крім оренди будівельних інструментів багато пунктів прокату продають витратні матеріали до них (дюбелі, бури, свердла, шліфувальні стрічки). Для клієнтів це зручно та економить час. Для розвитку такого напряму, як попутна торгівля, невеликі вкладення, оскільки є зв’язки з постачальниками обладнання. Приблизний розрахунок відкриття пункту прокату 20 квадратних метрів наступний.
Штат співробітників – дві особи (майстер з ремонту і приймальник), щодня буває 5-6 чоловік, і кожен відвідувач в середньому витрачає 16 $. Вкладення на відкриття пункту, включаючи покупку меблів, оргтехніки, Інтернет, покупку інструментів, рекламу склали 18 300 $. Дохід на місяць – 3000 $, а постійні витрати на оренду приміщення -385 $, зарплата майстра -645 $, зарплата менеджера – 320 $, реклама, телефон, Інтернет – 200 $.
Крім того, можливі непередбачені витрати на суму 100-120 $ та купівля інструментів на 600-650 $. Таким чином, рентабельність дорівнює 23%. Для першого місяця роботи це дуже непогані результати.
Гроші на халяву – де взяти гроші просто так?
Як заробити гроші сидячи вдома? ТОП 30 способів заробітку
Просування бізнесу в Інстаграмі – воронка продаж