Перейти к содержанию

Що таке внутрішня оптимізація сайту

Потраплення до ТОП пошукових систем є метою більшості власників сайтів, як комерційних, так і інформаційних. Але, практично всі веб-майстри-початківці і оптимізатори стикаються з тим, що зробити це дуже непросто. Начебто і теорія вивчена, і матчасть зачитана до дірок, і «шкірені» всі сеофоруми, анкори написані, посилання куплені, а результату немає. У чому причини? Давайте розбератись.

Часи виключно посилального просування минають, настає час просування комплексного. Алгоритми пошукових систем розвиваються у бік корисності Інтернет-ресурсів. Навіть закупившись тисячами посилань, але не маючи на сайті корисної для користувача інформації, не приділяючи уваги внутрішній оптимізації та факторам користувача, досягти вершин видачі буде проблематично.

Тому перше, і дуже важливе правило – сайту потрібно приділяти увагу, з ним потрібно працювати.

Одна з обов’язкових умов влучення сайту в ТОП – наявність на ньому контенту, причому контенту якісного. Що під цим мається на увазі?

Що таке внутрішня оптимізація сайту

По-перше, всі матеріали мають бути унікальними. Це велика істина, і на ній не будемо довго затримуватися.

По-друге, тексти мають бути інформативними, цікавими та корисними. Це покращить ПФ (поведінкові фактори), що дуже прихильно сприймається пошуковими системами. Ну і крім того, що ресурс буде просуватися вгору «пошуковими сходами», чим більше користувачі довірятимуть сайту, тим вище буде конверсія.

По-третє, контент має бути оптимізований. Що це означає? Утримувати ключові слова? Не тільки. Сьогодні великою кількістю входжень ключових запитів можна не лише не покращити позиції, а й погіршити їх.

Переоптимізація не менше зло з погляду СЕО-просування, ніж недооптимізація.
Під правильною оптимізацією контенту слід розуміти достатню (але не надмірну) кількість правильно підібраних (це важливий момент) ключових запитів, плюс структуризація тексту (розподіл на абзаци, марковані списки, правильні заголовки H1, H2, H3), плюс внутрішня перелінковка плюс грамотно прописані мета-теги.

Ну і крім цього, слід приділити увагу тому, щоб наповнення сайту було регулярним. Як мінімум раз на тиждень на сайті мають з’являтися нові корисні та цікаві матеріалами.
Зі сказаного вище, що контент — це те, на чому не варто економити, і те, до чого слід ставитися максимально відповідально і серйозно. В ідеалі, власник ресурсу повинен брати активну участь у наповненні свого сайту, адже хто, як не він найкраще знає всі новини, тенденції та течії у своїй сфері бізнесу.

Оптимальний варіант — це тісна співпраця власника сайту з хорошим оптимізатором, який зможе грамотно зробити «доведення та огранювання» наданих йому матеріалів, для того, щоб тексти були не тільки актуальними для людей, але й високо котирувалися пошуковими системами.

Так, бувають ситуація, коли у власника ресурсу, через будь-які причини немає можливості самому писати статті, в такому разі, їх слід замовляти, пам’ятаючи при цьому, що текст має бути максимально корисним і високоінформативним для людей і оптимізованим під алгоритми пошукових систем .

Замовляючи якісні тексти у професіоналів (не просто у копірайтерів, а у СЕО-фахівців, які знають, якою має бути правильно оптимізована стаття), ви наближаєте свій ресурс до потрапляння до заповітного ТОПу.

Багатьом керівникам фірм, або просто веб-майстрам-початківцям здається, що вони точно знають, за якими запитами їм потрібно просувати сайт. Якщо фірма торгує телевізорами, то й просувати потрібно запит «телевізори», що тут незрозумілого…
Але, виявляється, що все не так просто, і вклавши дуже пристойну суму в просування подібних запитів можна:

  • а) не дістатися до ТОПа;
  • б) дістатись, але не отримати бажаного результату.

Як це? Дуже просто — адже сам факт перебування на вершині не є кінцевою метою, це лише інструмент отримання прибутку. Ось саме від цього треба відштовхуватися.

А часто буває, що домігшись хороших позицій за будь-яким запитом, власник сайту бачить, що віддача від знаходження у ТОПі не виправдовує вкладених коштів.

Що ж робити? Правильно підбирати ключові запити, за якими просуватиметься ресурс. Скласти семантичне ядро. Почистити його від «пустушок». Врахувати регіон просування. Проаналізувати всі ключі щодо того, наскільки цільовою буде аудиторія, яка прийде на сайт за цими запитами. Розподілити ключі по сторінках — якщо зробити це «на око», то результат буде відповідний. Оцінити конкуренцію — це дуже важливий момент, адже від того, наскільки конкурентний запит залежатиме і вартість просування.

Тут слід застерегти оптимізаторів-початківців від дуже поширеної помилки. Багато хто починає підбирати ключові запити для просування за допомогою спеціального сервісу Яндекса — Wordstat. Сервіс цей дозволяє підібрати та проаналізувати передбачувані запити, за якими буде просуватися сайт, а також спрогнозувати приблизну кількість відвідувачів, яких можна залучити на сайт, просунувши в ТОП, той чи інший ключовий вираз.

Але! Якщо просто вбити запит у вордстат — то ми отримаємо кількість показів, введеного слова або фрази в усіх формах та входженнях. І тут важливо пам’ятати, що при підборі запитів слід користуватися операторами цього сервісу.

Серед усіх операторів найчастіше застосовуються два: {«»} — лапки та {! } — знак оклику. Перший дозволяє побачити кількість показів запиту, виключаючи його входження до будь-яких фраз або поєднань. Другий – кількість показів за точною словоформою.
Розглянемо приклад на тих же «телевізорах»:

Як бачимо, результат може відрізнятись на кілька порядків! І це лише один із нюансів підбору ключових запитів, адже є й інші.

Підсумовуючи, слід зазначити, що людині без досвіду та знань у сфері SEO практично неможливо правильно скласти семантичне ядро ​​та виділити оптимальні запити для просування. А це означає, що частина бюджету, виділеного на СЕО, буде просто «вилітати в трубу». Який із цього слідує висновок, напевно, зрозуміло всім.
Дизайн

Ще один дуже важливий внутрішній фактор. Але тут усе досить просто.

По-перше, він має бути унікальним – це залізне правило. Нехай не найдорожчим — це далеко не завжди виправдано, але водночас якісний ресурс, із пристрілкою на перспективу, не повинен робитися на шаблоні, який викладено в мережі, і на якому вже створено сотні, а то й тисячі сайтів.

По-друге, він має бути якісним. Пошукові системи вже навчилися звертати увагу не лише на текстовий вміст сайту, але й на графічний, і вони продовжують удосконалюватися. Тому не слід дивуватися, що сайт з непродуманим, відверто слабким дизайном буде нижчим у видачі пошукових систем, ніж ресурси конкурентів, розроблені «розумно».

Як уже говорилося, якісно – не обов’язково фантастично дорого. Але в той же час зовсім нічого не вкладати в оформлення сайту — помилка, яку пошукові системи сьогодні не прощають.

Вище описано основні чинники внутрішньої оптимізації. Це – основи, без них взагалі нікуди. Не приділивши уваги цим факторам, розраховувати на високі позиції та хорошу конверсію не доводиться. Але це ще не все. Внутрішня оптимізація включає ще масу аспектів. Коротко виділимо деякі з них.

Визначення головного дзеркала — пошукові системи сприймають адресу ресурсу, прописану з «www» і без нього, як два різні сайти. І щоб не виявилося, що пошуковик бачить головним дзеркалом зовсім не той сайт, на який, припустимо, закуповувалися посилання, потрібно йому чітко вказати – «ху із ху».

Робиться це за допомогою налаштування 301 редагування, запису в robots. txt і безпосередньо в webmaster. yandex.ru.

Якщо вже ми згадали файл robots. txt, слід сказати, що правильне його складання так само є важливою частиною внутрішньої оптимізації. За допомогою цього файлу пошуковим системам надається вказівка ​​- які сторінки індексувати, а які ні.

Наслідки неправильно прописаного robots. txt можуть бути дуже жалюгідними — можна випадково закрити важливі сторінки, і тоді як їх не просувай, толку від цього буде нуль. А може статися і зворотна ситуація – незакриті дублі сторінок. Пошуковим системам це дуже не подобається, і за наявності великої кількості дублів можна запросто клопотати санкції.

Найпростіший приклад – це незакриті коментарі.

mysite.
ru/material та
mysite.ru/material/#comments

За цими адресами буде та сама сторінка. Але пошукові системи сприймуть їх як дублікати. Тому у robots. txt необхідно прописати заборону індексації сторінок другого типу.

Дублі сторінок можуть виникнути не тільки через неправильно прописані robots. txt. Якщо система керування контентом неправильна, такі дублі можуть з’явитися, наприклад, при додаванні одного і того ж товару в різні категорії. Якщо шлях до нього прописуватиметься по-різному, то ПС-и будуть вважати, що це різні сторінки з дубльованим контентом.

Обов’язково слід згадати про HTML-код. У ньому не повинно бути нічого зайвого, сама кількість коду має бути мінімальною, але при цьому — достатньою для використовуваного типу верстки сторінки.

У жодному разі не можна забувати і про юзабельність сайту, тобто про зручність користування ресурсом, в який входять: читання матеріалів, навігація, здійснення покупок, пошук цікавих для відвідувача матеріалів і т.д.

Її слід також віднести до основних факторів внутрішньої оптимізації. Адже сайт робиться для людей, і від того наскільки їм буде зручно та комфортно шукати та отримувати інформацію залежить те, як довго відвідувачі затримаються на сайті та чи заходитимуть на нього знову. В ідеалі, структура, звичайно, продумується ще до запуску сайту, але буває, що і в процесі просування доводиться вносити корективи.

Висновки

Цей матеріал — це лише дуже стислий виклад інформації про внутрішні чинники. Але навіть виходячи з нього, можна зробити єдино правильний висновок — без грамотної внутрішньої оптимізації, якісне просування сайту, а отже, і досягнення гарного результату — неможливо. А наявність великої кількості внутрішніх факторів ранжирування, їх важливість та необхідність комплексного підходу, дають підстави стверджувати, що якщо над сайтом працюватимуть дилетанти, нічого хорошого з цього не вийде. Втім, це правило стосується не тільки SEO, а й будь-якої сфери нашого життя. Займатися потрібно тим, у чому ти профі – це запорука відмінного результату.

Переваги оренди приміщення у бізнес-центрах

Вплив розташування офісу на розвиток бізнесу

Як легше працювати: на себе чи на дядю?

Комментарии 1

Добавить комментарий