Перейти к содержанию

Як фрілансеру уникнути конфлікту із замовником

Робота копірайтера входить у сферу надання послуг, а тому знання, як уникнути конфлікту інтересів із замовником, часто виявляється необхідним у їхній нелегкій праці при написанні текстів.

Мені неодноразово на особистому досвіді доводилося переконуватися, що при виникненні конфліктної ситуації необхідно розібратися в причинах її появи і спробувати витягти з клієнта, що обурюється, максимум корисної інформації.

Конфлікт інтересів – реальні приклади з життя

Як фрілансеру уникнути конфлікту із замовником

У період моєї роботи офлайн часто доводилося спілкуватися з митними інспекторами, які здатні навіть дрібниці перетворити на конфліктну ситуацію. Розрулювати її вдавалося в ході спілкування з цими інспекторами, з’ясовуючи, що ж у їхньому поданні виглядає не так у переданих для митного оформлення документах.

Подібна спокійна бесіда допомагала знаходити корінь зла, видимий з погляду конкретного митника. Дізнавшись про те, що здається їм неправильним, виправляти ситуацію, надаючи потрібні для підтвердження документи та дані.

Аналогічно вчинити довелося нещодавно цього року, щоправда, цього разу конфлікт виник не з митником, а із замовником, який стверджував, що в зданих мною статтях написана повна нісенітниця і до того ж є безліч граматичних помилок.

Я розуміла, що якщо нісенітниця ще могла проскочити через не дуже хороше володіння темою, то маса помилок це був взагалі нонсенс. Просто від природи пишу досить грамотно, та ще й ще додатково перевіряю свої тексти на помилки в онлайн-сервісах.

Попросила надіслати мені зразки статей, у яких було виявлено мою «нісенітницю». Замовник вислав мені їх, і я виявила, що це взагалі не мої статті. Тема дуже близька до мого ТЗ, але трохи інша, і написаний текст справді потворно.

Про все це я чемно з вибаченнями написала замовнику, повідомивши, що це не мої тексти. Одночасно попросила його перевірити, який саме з його виконавців писав надіслані мені як зразки неякісних статей. Клієнт перевірив, переконався, що текст не мій і, у свою чергу, вибачився, повідомивши, що погарячкував. Так вдалося уникнути серйозного конфлікту із замовником.

Як запобігати та врегулювати робочі конфлікти інтересів

Замовник часто буває незадоволений роботою виконавця з різних причин. Тому в ситуації, коли замовник згодом після початку спільної роботи заявляє, що я «пишу не так» необхідно, відкинувши емоції:

Постаратися з’ясувати, що саме не влаштувало їх у текстах. І якщо він відповість, що контент взагалі поганий і в ньому написана повна нісенітниця, значить клієнт просто вирішив не платити за замовлені тексти або намагається збити ціну. Має сенс ввічливо і культурно попросити його пояснити точніше, де було виявлено нісенітниця і що там неправильно.

Якщо він жодних конкретних зауважень не видав, ввічливо та культурно попрощатися з ним. А на майбутнє намагатись уникати подібних клієнтів або працювати з ними лише за повною передоплатою. Тоді й бажання зменшити вартість робіт не виникне.

У випадку, коли замовник пред’являє конкретні місця, до яких має претензії, переробити тексти саме в частині пред’явлених претензій відповідно до його вимог.

Якщо ж ви впевнені у своїй правоті та писали тексти на підставі знайдених в інтернеті достовірних джерел (наприклад, Вікіпедії або друкованих робіт відомих авторів), то варто спробувати показати ці джерела клієнту. І разом з ним вирішити, що можна залишити, а що краще змінити, щоб написані тексти стали на його думку більш достовірними.

Звичайно, такі ввічливі та культурні способи можна застосовувати під час роботи із замовником лише у випадку, якщо написані тексти дійсно були якісні, а не виконані тяп-ляп нашвидкуруч.

Щоб приводів виникнення конфліктних ситуацій виникало менше, має сенс на початок роботи докладно обговорювати ТЗ. У цьому випадку завищені вимоги замовника можна буде відхилити, пославшись на їхню відсутність у завданні.

Але якщо замовник захоче, щоб ви таки втілили його нові вимоги до тексту, запропонуйте йому зробити це за додаткову плату. Якщо необхідно щось виконати понад обумовлене в ТЗ, то й оплата праці за таку роботу потрібна додаткова.

Резюме

Без конфліктних ситуацій на роботі не обійтись. Але можна скоротити їх кількість, постаратися розрулювати їх на самому початку і по можливості запобігати. Але якщо конфлікт таки стався, головне — зберігати спокій і спробувати розібратися в ситуації, що допоможе знайти рішення без особливих збитків для обох сторін.

Знання правил, як уникнути конфлікту інтересів із замовником під час виконання замовлень, допоможе у вашому становленні як грамотний спеціаліст.

Контакти

Політика конфіденційності

Корисні поради щодо економії грошей

Добавить комментарий