Перейти к содержанию

Як підготуватися до співбесіди на роботу

Знайти потрібну роботу в наш час непросто. Спочатку пошук вакансії у різних друкованих та інтернет-виданнях. Потім підготовка та відправка резюме, і ось вас запросили на співбесіду.

Щоб ваші зусилля були не марними, і ви досягли поставленої мети – були прийняті на роботу, необхідно дотримуватися певних психологічних норм поведінки під час проходження співбесіди.

Пропонуємо до вашої уваги кілька порад про те, як підготуватися до співбесіди.

Як підготуватися до співбесіди на роботу

1. Перше – ставтеся до співбесіди, ні як до іспиту, на якому ви випробуваний, а як до діалогу, в якому ви вирішуєте – чи підходять вам умови праці, оплата, колектив та інші визначальні моменти. Налаштуйте себе на те, що останнє слово залишається за вами. Ні вас приймуть чи відмовить, а ви вирішуєте погоджуватися прийняти ці умови або відмовитись.

2. Перше враження на співрозмовника зазвичай виявляється вирішальним. Налаштуйте себе на доброзичливість, впевненість та позитив. Дуже важливим у момент співбесіди є ваш настрій, вираз обличчя, інтонація.

3. Будьте відкриті до розмови, відповідайте на запитання без роздратування та небагатослівно.

4. Приходьте на співбесіду трохи раніше за призначений термін, запізнення в даній ситуації неприпустимо. Прийшовши раніше, огляньтеся, прислухайтеся до розмови співробітників, прочитайте інформацію, розміщену в приймальні, якщо є така можливість.

5. У кожного роботодавця свій стиль та метод підбору кадрів. Не виключено, що вас можуть перевірити тривалим очікуванням на стійкість до стресу. Не піддавайтеся на провокації, тримайте себе в рівновазі та дійте без емоційних поривів.

6. Зазвичай спочатку розмову проводить менеджер з персоналу, потім заповнюєте анкети, тести тощо. Менеджер з персоналу зазвичай не дуже поглиблено знає специфіку роботи кожної вакантної посади. Тут важливо розкрити не так професійні якості, як людські. Намагайтеся показати, наскільки ви пунктуальні, виконавчі, ініціативні.

7. На питання про вашу колишню роботу, відповідайте без негативу та не поливайте брудом ні начальника, ні колектив, у якому працювали. Найправильніша відповідь: «не було можливості підвищення кар’єрного зростання, а набувши знання і досвід, не хочу залишатися на досягнутому рівні».

8. Питання про ваші недоліки не повинно бути для вас несподіваним, продумайте заздалегідь і постарайтеся підібрати такі слова, щоб недоліки перетворилися на переваги. Наприклад: «у мене немає достатнього досвіду роботи, але я легко навчаємо і маю величезне бажання досягти успіхів у цій галузі».

9. Звичайно, роботодавець запитає про склад вашої родини. У цьому випадку його більше цікавить, скільки у вас дітей і чи позначиться це на ваших перепустках у роботі. Тому скажіть, що дітей у особливих випадках є з ким залишити – тато, бабуся, дідусь.

10. При відповіді на отримані питання, намагайтеся відповідати коротко, навіть якщо ви надмірно балакучий чоловік, не відволікайтеся від поставленого питання і якщо вас запитали про ваше хобі, не перераховуйте буквально все, чим любите займатися, назвіть одне улюблене захоплення. Роботодавці обережно ставляться до любителів поговорити, адже це може бути сигналом до того, що ви пліткарка і замість роботи обговорюватимете інших співробітників і плести інтриги.

11. Не показуйте свою перевагу над менеджером з персоналу, зазвичай це буває коли претендент на роботу старший за свого співрозмовника і тисне своїм авторитетом, знаннями. Не думайте, що це зіграє вам на користь, вас можуть прийняти за зарозумілу особу, яка не зможе вжитися в колективі.

10. Коли вам запропонують заповнити анкети та тести, поставтеся серйозно. Зазвичай тести складаються психологами і під простим питанням, може бути складна відповідь. Подумайте, яку відповідь хотіли б почути ви, перебуваючи дома співрозмовника.

11. У висновку вам запропонують поставити запитання, що вас цікавлять. Це також своєрідна перевірка. Визначаючись з тим, як підготуватися до співбесіди, продумайте заздалегідь.

Якщо питання грошовому винагороді у процесі розмови обговорено, то запитайте про перспективи розвитку підприємства, про традиції в колективі, тобто. Майте на увазі психологічні сторони роботи. Ну, а якщо вам залишилося незрозуміло, скільки ж ви зароблятимете на цьому місці роботи, не уникайте питання і обов’язково запитайте, приблизно в такому ключі: «На яку зарплату я можу претендувати».

Звичайно, можна поскромнічать і промовчати про деякі моменти, які вас хвилюють, але потім, коли вас приймуть на роботу і з’являться підводні камені, ви будете жалкувати про те, що не спитали про все вчасно.

Та й роботодавцю не дуже сподобається претендент на посаду, якому все зрозуміло. У нього виникнуть сумніви: чи ви поверхнева людина, чи вас просто не дуже цікавить це місце роботи, отже, ставку робити на вас не можна.

12. Наприкінці розмови подякуйте за приділений вам час і обов’язково запитайте, коли ви зможете дізнатися про результат співбесіди.

Як розкрутити особистий бренд?

Красива вивіска – успіх домашнього бізнесу

Виготовлення та продаж різнокольорових овочів

Комментарии 1

Добавить комментарий