Перейти к содержанию

Як подолати конфлікти на роботі

Конфлікти на роботі можуть сильно зіпсувати життя. Тому наше завдання – усвідомити причини конфліктів та освоїти управління конфліктами з колегами, начальниками та підлеглими.

Багато хто з нас проводить на роботі більшу частину свого часу. Робоча обстановка, колектив, характер начальника та звички товаришів по службі — все це займає велике місце в нашому житті. І коли на роботі виникають конфлікти – важко, а найчастіше просто неможливо залишатися байдужим.

Конфлікти на роботі не тільки заважають виробничому процесу, можуть підірвати довіру до фірми з боку клієнтів, а й погано позначаються на здоров’ї самих конфліктуючих та взаємовідносинах у їхніх сім’ях, тому що багато хто отримав стрес на роботі «розряджається» потім на своїх домашніх.

То що це таке конфлікт, які причини конфліктів на роботі і чи це однозначно погано?

Як подолати конфлікти на роботі

Слово «конфлікт» означає суперечку, сварку, протиріччя. Це протиріччя може виникати між керованими і керуючими, тобто між начальником і підлеглими, між окремими товаришами по службі, між конкретною людиною і групою людей і між групами в одному колективі.

Типові причини конфліктів та способи їх вирішення

Причиною конфліктів між начальником та підлеглими, найчастіше, є матеріальна чи моральна незадоволеність останніх. Начальники також можуть спровокувати конфлікт необ’єктивним ставленням до заслуг та помилок окремих людей, якщо в колективі є «улюбленці» і «цапи-відбувайла», а також часто нестриманістю, грубістю, публічними «розносами» та іншими каральними заходами.

У свою чергу підлеглі можуть викликати гнів начальства низькими професійними якостями, необов’язковістю, порушенням трудової дисципліни, необґрунтованими претензіями.

Причини конфліктів між колегами – часто результат тривалого та тісного спілкування людей з різними характерами, темпераментами та звичками.

Конкретна людина може відновити проти себе відразу кількох товаришів по службі і спровокувати груповий конфлікт. Так часто трапляється при появі новачків у давно усталених колективах зі своїми традиціями і взаєминами, що склалися.

Підрозділи або відділи однієї фірми можуть мати різні пріоритети, що призводить до частих сутичок і, зрештою, конфлікту.

Як долати конфлікти?

На жаль, немає єдиного способу подолання конфліктів. Що ж робити, якщо ви стали учасником чи свідком конфлікту, що часто буває не менш неприємним?

Вирішення конфліктів залежить від характеру, темпераменту та рівня загальної культури конфліктуючих сторін. Але не треба забувати, що кожна людина, незалежно від посади, робить помилки. І не буває конфліктів, у яких на 100% була б винна лише одна сторона. Тому, якщо ви стали учасником конфлікту, насамперед заспокойтесь. Під впливом емоцій людина здатна вимовляти слова і робити вчинки, про які згодом шкодуватиме.

Подумайте, може взагалі варто промовчати і вдати, що жодного конфлікту не було? А через деякий час спробуйте вступити в контакт з колегою. Способів існує багато. Можна розпочати обговорення будь-якого виробничого питання або виявити інтерес до дітей чи інших членів сім’ї вашого недавнього опонента. Тільки пам’ятайте, що цей інтерес має бути щирим. Можна запропонувати свою допомогу в якійсь побутовій ситуації, не чекаючи, поки вас про це попросять розповісти смішний випадок.

Але якщо практика «замовчування» або ухилення та згладжування не для вас, спробуйте відверто висловити свої претензії та викликати на відвертість у відповідь свого опонента. Тільки пам’ятайте, що в цьому випадку, вашою метою має бути спроба поставити себе на місце іншої людини, зрозуміти мотиви, які їм рухають (швидше за все, вони не такі вже й погані) і знайти компромісне рішення, яке влаштує обидві сторони. У цьому полягає керування конфліктами.

Не варто вдаватися до критики конкретних людей, ніхто не любить критичних зауважень на свою адресу. Найкраще зосередитися на пошуку конкретних шляхів виходу із ситуації. Адже якщо конфлікт не буде вирішено, можливо, вам доведеться шукати нову роботу. А ви цього хочете?

До того ж конфлікт на роботі який завжди має лише негативні наслідки. Часто відверте обговорення наболілого сприяє зміні на краще ситуації, що склалася, і виводить фірму або її підрозділи на новий виток розвитку.

Як впоратися з синдромом хронічної втоми

Планування особистого та сімейного бюджету

Як розвити харизму – нюанси та рекомендації

Комментарии 1

Добавить комментарий