Перейти к содержанию

Як правильно скласти резюме

Резюме (від фр. «Підсумок, короткий висновок») — це документ, схожий на анкету, метою якого є представити шукача роботи в найбільш вигідному світлі, виділитися серед інших кандидатів і допомогти отримати бажану вакансію.

Знаючи, як правильно скласти резюме, можна значно збільшити шанси потрапити на особисту співбесіду з кадровою агенцією або прямим роботодавцем. Робоче місце це не гарантує, але все ж таки забезпечує ряд переваг, оскільки дає інформацію про освіту, навички та вміння кандидата на ту чи іншу посаду.

Також у резюме вказуються місця колишньої роботи, стаж і, якщо є, рекомендації, що дозволяє досить точно припустити, наскільки людина успішно справлятиметься зі своїми новими обов’язками на новому місці.

Порядок складання резюме

Як правильно скласти резюме

У перші обов’язкові графи вносяться лише особисті дані претендента, їх можна виділити курсивом або жирним шрифтом. Але захоплюватися не варто, все ж таки складається серйозний документ, а не рекламна афіша. У цю ж графу вносяться всі доступні, актуальні контакти — мобільний та домашній телефони, адреса електронної пошти, скайп та ін.

Дуже часто люди упускають бажане робоче місце лише тому, що їх не змогли вчасно відшукати, щоб запросити на співбесіду, та віддали пріоритет іншому кандидату.

Далі докладно описується здобуту освіту з точним зазначенням дат та підсумкової кваліфікації. Спочатку пишеться назва навчального закладу, місце його розташування, потім період навчання та спеціальність після його закінчення. Усі записи повинні йти у хронологічному порядку, прямому чи зворотному.

Розповідати рекрутеру юридичної фірми про закінчені колись курси манікюру не варто, краще згадати про такі дані, як наявність прав водія, знання іноземних мов, рівень володіння комп’ютером тощо.

Після того, як основну інформацію вже отримано, і перша думка складена, будь-який роботодавець хоче дізнатися, яка саме посада та заробітна плата цікавлять претендента. Тут скромничати нічого, і цілком доцільно відразу чітко сформулювати свої вимоги, щоб уникнути непорозумінь надалі.

Всі попередні місця роботи зазвичай також вказуються в хронологічному порядку, важливо дати найбільш повну інформацію про всі компанії, з якими доводилося працювати, докладний опис власних обов’язків у них і додати рекомендації, якщо такі є, або контакти, зв’язавшись по яких, потенційний роботодавець зміг би їх отримати.

Непогано згадати і різні додаткові досягнення: курси підвищення кваліфікації, участь у конференціях та семінарах, медалі, грамоти, опубліковані статті – все, що вдалося отримати та заслужити на даний момент.

Важливо не тільки знати, як правильно скласти резюме, а й як його оформити. Зазвичай це робиться у форматі Word, шрифт використовується Times New Roman розміром 10-12 чорного кольору. Документу присвоюється ім’я претендента, пересилається він із застосуванням опції «Attachment».

Часті помилки при складанні резюме

1. Хибна інформація про наявність освіти, дипломів тощо. Можна написати, що людина нібито відучилася в Оксфорді і кілька років практикувалася в Європі, але якщо цього не було насправді, правда випливе назовні дуже швидко, а тоді гарантована відмова. Співробітникам, з перших днів викритих в обмані, повернути довіру начальства буде практично неможливо, так що варто кілька разів добре обміркувати, чи так вже резонно прикрашати власні заслуги і таланти.

2. Помилки орфографії чи пунктуації. Саме по собі резюме може бути складено дуже грамотно, але пропущена кома, неправильне закінчення і велика кількість друкарських помилок зведуть нанівець всі старання, роботодавець буде розчарований.

3. Згадування рекомендацій роботодавців, які не готові або з якихось причин не бажають їх давати. Можливо, просто відсутня така домовленість з колишнім начальством — нове потенційне не вникатиме в подробиці і одразу ж насторожиться, якщо за вказаними телефонними номерами відмовляться повідомляти будь-яку інформацію про кандидатуру.

4. Неправильний формат документа. У співробітників кадрових агентств, які займаються переглядом та відбором резюме, на кожну кандидатуру приділяється не більше півхвилини! Тому якщо документ оформлений неправильно, на розшифровку витрачати дорогоцінний час ніхто не стане, його просто відкинуть, так і не ознайомившись з ним.

Взагалі, слід завжди пам’ятати, що будь-яке резюме – не автобіографічний роман. Цей документ має бути максимально коротким, точним та інформативним. Тому всім, хто не впевнений у своїх здібностях грамотно скласти вдале резюме, рекомендується звернутися до фахівців — сьогодні знайти таких не важко. Послуга не безкоштовна, вона коштує грошей, але витрати з лишком окупляться, якщо буде отримано робоче місце.

На Заході, наприклад, серйозні люди чудово це розуміють і не шкодують часу та коштів, вкладених у саморекламу, відвідують спеціальні курси, читають корисну літературу. І зрештою обов’язково отримують те, що хотіли.

Важливі правила для успіху в бізнесі

Тайм-менеджмент – інструмент успішного інвестора

Правила та особливості публічного виступу