Перейти до контенту

Співбесіда на роботу – поради, рекомендації для підготовки

Заглянемо правді в очі, співбесіда при прийомі на роботу так само весело, як ходити гарячим вугіллям без будь-яких навичок. Спроби продемонструвати свої таланти та навички групі незнайомців, зазвичай за короткий час та на чужій території, зовсім неприродний вчинок. Тим не менш, щоб дійсно отримати роботу доводиться вирішувати цю головоломку. Хороше інтерв’ю – це три принципи: підготовка, презентація та позитивне мислення.

Всі інтерв’ю в основному складаються з одного і того ж пекельного матеріалу так що почнемо із запровадженням.

Як тільки увійшовши в цю кімнату жахів, відому як кімната для інтерв’ю, всі опиняються на самоті і немає впевненості, що все сказане чи зроблене правильні речі. Чим сильніше спроби розслабитися, тим більше відчуття хвилювання. Просте побудова зв’язкових речень здається одним із подвигів Геракла. Відчуття, що в кімнаті нестерпно жарко, а в роті незвичайно сухо, тому язик опухає, перекриваючи доступ кисню до мозку. Паніка охоплює все тіло. І коли готовий вже розвернутися і бігти з цього кошмару, люб’язний інтерв’юер простягає вам дружню руку і вітає вас. Що ж далі?

Не варто боятися. Подання не повинні бути бентежливими, тривожними або сльозливими. Знайомство може бути легким та веселим. Просто потрібно підходити до справи спокійно та логічно. Зупиніться та подумайте про це на мить. Зустріч із кимось уперше; це чистий аркуш, можливість написати свій власний квиток без будь-яких упереджень. Все, що потрібно зробити, це вчасно прибути, елегантно одягтися і бути собою. Що може бути простішим? Щоб зміцнити впевненість у собі, завжди можна попрактикуватися в уявленні перед дзеркалом у ванній, перш ніж приходити на співбесіду.

Після того, як успішно пройшли вступну частину співбесіди, наступне велике завдання – розібратися з пропозицією прохолодних напоїв. Щось настільки ж невинне, як чашка чаю чи кави, може завдати шкоди під час інтерв’ю. Завжди слід уникати необхідності жонглювати гарячими рідинами у тонких пластикових стаканчиках, переконуючи незнайомця у своїх маркетингових знаннях чи діловій хватці. Гучне хлюпання або ковтання не викличе симпатії до інтерв’юера, у той час як розплеск гарячого шоколаду на діловий костюм – це груба помилка, від якої небагато кандидатів можуть легко оговтатися. І якщо виявиться, що страх і занепокоєння зробили рот сухим, просто попросіть склянку води.

Як підготуватися до співбесіди на роботу

На думку деяких видатних психологів, що вивчають подібні речі, перші кілька хвилин будь-якого інтерв’ю мають вирішальне значення визначення остаточного результату. Здається, перше враження справді має значення. Після того, як відбіркові змагання закінчено, настав час переходити до головної події. На цьому етапі гри або буде почуття повної впевненості, або відчайдушність.

Що б не трапилося, треба зосередитися на поставленому завданні. 105 секунд – це все, що потрібно, щоб справити правильне враження.

Головне – не панікувати. Якщо правильно підготуватись, то мало шансів щось піде не так. Потрібно точно знати, які питання ставити, що казати і коли це казати. Намагайтеся передбачити питання, які може поставити інтерв’юер, і приготувати свої відповіді. Але слід пам’ятати, перш ніж відповісти, необхідно витримувати невелику паузу. Виглядає більш природно. Робити виклад ясним, послідовним, позитивним, коротким та простим; тоді шанси помилитися прагнуть нуля. І головне не відволікатися та не відхилятися від курсу.

Які б не були сумніви — це звичайна співбесіда, а не тортури із пристрастю. Інтерв’юери – не моторошні монстри. Це звичайні люди, котрі роблять складну роботу. Якщо інтерв’юер ухвалить неправильне рішення, згодом постраждають обидві сторони. Найкраще, що можна зробити – це довіритися досвіду інтерв’юерів. Наприкінці всіх цих мук, сказавши і зробивши все правильно, все одно можна отримати роботу. Іноді життя непостійне. У такому разі постарайтеся отримати позитивні відгуки про свою техніку співбесіди та рухайтеся далі.

Зазвичай, коли починає з’являтися почуття налагодження порозуміння з інтерв’юером, і що весь болісний процес раптово добігає кінця не потрібно починати розслаблятися. Наприкінці інтерв’ю великий шанс зіткнутися із найбільшою проблемою. У міру того, як рівень впевненості зростає, виникає спокуса послабити пильність та відволіктися від своєї первісної стратегії співбесіди.

Опирайтеся цьому пориву. Технічно це називається ейфорією наприкінці співбесіди, потрібно боротися з бажанням сказати щось дотепне або пожартувати. У п’янкому розрідженому повітрі знову впевненості велика ймовірність, що такі дії будуть витлумачені як жвавість або навіть грубість. Не варто повторювати помилки багатьох. Намагайтеся боротися зі своїми спонуканнями і тримати язик за зубами, не ставлячи прямого питання.

Можливо, це не той грандіозний фінал, який представлявся чи був відрепетований, але набагато безпечніший закінчити інтерв’ю подякою, посмішкою та ніжним нагадуванням ваших контактних даних. Перш ніж стати, щоб піти. Тепер все, що залишається зробити, це акуратно вибратися звідти. Небезпеки всюди, і якщо спіткнутися про кошик, перекинути журнальний столик або вирвати телефонний шнур з розетки, то це не додасть позитивної емоції. Грайте за правилами, і, пройшовши співбесіди, робота буде в кишені.

Як підготуватися до співбесіди на роботу

Зміст

Як підготуватися до співбесіди на роботу

Знайти потрібну роботу в наш час непросто. Спочатку пошук вакансії у різних друкованих та інтернет-виданнях. Потім підготовка та відправка резюме, і ось вас запросили на співбесіду.

Щоб ваші зусилля були не марними, і ви досягли поставленої мети – були прийняті на роботу, необхідно дотримуватися певних психологічних норм поведінки під час проходження співбесіди.

Пропонуємо до вашої уваги кілька порад про те, як підготуватися до співбесіди:

1. Перше – ставтеся до співбесіди, ні як до іспиту, на якому ви випробуваний, а як до діалогу, в якому ви вирішуєте – чи підходять вам умови праці, оплата, колектив та інші визначальні моменти. Налаштуйте себе на те, що останнє слово залишається за вами. Ні вас приймуть чи відмовить, а ви вирішуєте погоджуватися прийняти ці умови або відмовитись.

2. Перше враження на співрозмовника зазвичай виявляється вирішальним. Налаштуйте себе на доброзичливість, впевненість та позитив. Дуже важливим у момент співбесіди є ваш настрій, вираз обличчя, інтонація.

3. Будьте відкриті до розмови, відповідайте на запитання без роздратування та небагатослівно.

4. Приходьте на співбесіду трохи раніше за призначений термін, запізнення в даній ситуації неприпустимо. Прийшовши раніше, огляньтеся, прислухайтеся до розмови співробітників, прочитайте інформацію, розміщену в приймальні, якщо є така можливість.

5. У кожного роботодавця свій стиль та метод підбору кадрів. Не виключено, що вас можуть перевірити тривалим очікуванням на стійкість до стресу. Не піддавайтеся на провокації, тримайте себе в рівновазі та дійте без емоційних поривів.

6. Зазвичай спочатку розмову проводить менеджер з персоналу, потім заповнюєте анкети, тести тощо. Менеджер з персоналу зазвичай не дуже поглиблено знає специфіку роботи кожної вакантної посади. Тут важливо розкрити не так професійні якості, як людські. Намагайтеся показати, наскільки ви пунктуальні, виконавчі, ініціативні.

Як підготуватися до співбесіди головні критерії.

7. На питання про вашу колишню роботу, відповідайте без негативу та не поливайте брудом ні начальника, ні колектив, у якому працювали. Найправильніша відповідь: «не було можливості підвищення кар’єрного зростання, а набувши знання і досвід, не хочу залишатися на досягнутому рівні».

8. Питання про ваші недоліки не повинно бути для вас несподіваним, продумайте заздалегідь і постарайтеся підібрати такі слова, щоб недоліки перетворилися на переваги. Наприклад: «у мене немає достатнього досвіду роботи, але я легко навчаємо і маю величезне бажання досягти успіхів у цій галузі».

9. Звичайно, роботодавець запитає про склад вашої родини. У цьому випадку його більше цікавить, скільки у вас дітей і чи позначиться це на ваших перепустках у роботі. Тому скажіть, що дітей у особливих випадках є з ким залишити – тато, бабуся, дідусь.

10. При відповіді на отримані питання, намагайтеся відповідати коротко, навіть якщо ви надмірно балакучий чоловік, не відволікайтеся від поставленого питання і якщо вас запитали про ваше хобі, не перераховуйте буквально все, чим любите займатися, назвіть одне улюблене захоплення. Роботодавці обережно ставляться до любителів поговорити, адже це може бути сигналом до того, що ви пліткарка і замість роботи обговорюватимете інших співробітників і плести інтриги.

11. Не показуйте свою перевагу над менеджером з персоналу, зазвичай це буває коли претендент на роботу старший за свого співрозмовника і тисне своїм авторитетом, знаннями. Не думайте, що це зіграє вам на користь, вас можуть прийняти за зарозумілу особу, яка не зможе вжитися в колективі.

10. Коли вам запропонують заповнити анкети та тести, поставтеся серйозно. Зазвичай тести складаються психологами і під простим питанням, може бути складна відповідь. Подумайте, яку відповідь хотіли б почути ви, перебуваючи дома співрозмовника.

11. У висновку вам запропонують поставити запитання, що вас цікавлять. Це також своєрідна перевірка. Визначаючись з тим, як підготуватися до співбесіди, продумайте заздалегідь.

Якщо питання грошовому винагороді у процесі розмови обговорено, то запитайте про перспективи розвитку підприємства, про традиції в колективі, тобто. Майте на увазі психологічні сторони роботи. Ну, а якщо вам залишилося незрозуміло, скільки ж ви зароблятимете на цьому місці роботи, не уникайте питання і обов’язково запитайте, приблизно в такому ключі: «На яку зарплату я можу претендувати».

Звичайно, можна поскромнічать і промовчати про деякі моменти, які вас хвилюють, але потім, коли вас приймуть на роботу і з’являться підводні камені, ви будете жалкувати про те, що не спитали про все вчасно.

Як підготуватися до співбесіди головні критерії.

Та й роботодавцю не дуже сподобається претендент на посаду, якому все зрозуміло. У нього виникнуть сумніви: чи ви поверхнева людина, чи вас просто не дуже цікавить це місце роботи, отже, ставку робити на вас не можна.

12. Наприкінці розмови подякуйте за приділений вам час і обов’язково запитайте, коли ви зможете дізнатися про результат співбесіди.

Рекрутингова співбесіда – 6 питань рекрутеру

Тема, яка завжди актуальна, і багато людей постійно шукають в Інтернеті інформацію, корисну для отримання своєї мрії, – це співбесіда. Ми думаємо, як до нього підготуватися, які питання може поставити рекрутер і як наше ставлення та невербальне спілкування сприймається майбутнім роботодавцем. Ми набагато рідше питаємо, чи є якісь питання з нашого боку. Відповідь на це запитання: звичайно ж!

Збираючись на співбесіду, варто заздалегідь підготуватися. Для кандидата важливо вміти чітко та об’єктивно розповісти про свої попередні досягнення, досвід чи особливості, які роблять його добрим партнером для співпраці. Не менш важливо ознайомитися з профілем та діяльністю компанії, в яку ви подаєте заявку. На жаль, часто під час зустрічі з роботодавцем майбутній співробітник не знає, чим займається організація. Це можна розглядати як відсутність прихильності та недостатню підготовку до зустрічі. Тому, щоб уявити себе якнайкраще, підготовку до співбесіди слід починати з ознайомлення з профілем діяльності компанії.

Які питання поставити потенційному роботодавцю під час співбесіди під час прийому на роботу?

Міжпоколінні відмінності – як мотивувати покоління X, Y та Z?
Найчастіше під час співбесіди при прийомі на роботу емоції виходять на перший план, і іноді ми забуваємо запитати про проблеми, які ми знайшли неясними або не виникли безпосередньо з оголошення про вакансію. Однак під час зустрічі, коли виникають нові теми, варто розвіяти будь-які сумніви. Ось 6 питань, які слід поставити, перш ніж обидві сторони вирішать про готовність до співпраці:

Які питання поставити потенційному роботодавцю під час співбесіди під час прийому на роботу?

1. Яка організаційна культура у компанії?

Організаційна культура – ​​це так звана ДНК компанії з тим, що її створює, та відображає характер людей, які її створюють. У кожного з нас є свої особисті уподобання щодо клімату, який йому підходить на робочому місці. Будуть обидва любителі невимушеної атмосфери, коли всі говорять один з одним на ім’я, але є й люди, які почуваються комфортно в формальніших умовах, де є офіційний спосіб звернення один до одного або особливий дрес-код. Свою позицію з цього приводу професійна компанія має сама викласти, але якщо ви не отримали достатньо інформації – питайте. Важливо приєднатися до організації, де вам буде комфортно працювати. Від цього виграють обидві сторони.

2. Які можливості розвитку та кар’єрні можливості у вашій організації?

Це одне з питань, яке часто непокоїть претендентів. Варто поцікавитись, які можливості розвитку створює компанія. Чи інвестує він у розвиток співробітників за допомогою навчання та участі у галузевих заходах? Чи є внутрішні тренінги? Ще один важливий аспект – це шляхи розвитку всередині організації, про які варто запитати, особливо якщо ви хочете розвиватися, як експерт у певній галузі, та зацікавлені у можливості просування по службі.

3. Якими будуть мої обов’язки?

Під час першої зустрічі варто визначити свої очікування з посади, яку ви хочете обійняти. Чи потрібні крім знання предмета, наприклад, спеціальні знання у певній галузі та знання численних комп’ютерних програм?

4. Які м’які навички особливо важливі у вашій компанії?

Крім спеціальних знань, важливими є м’які навички кандидата, які необхідні для співпраці з іншими людьми в організації. Варто виділити ті, які найбільше оцінять майбутній роботодавець.

5. Як виглядає процес прийому працювати?

У кожному організації то, можливо індивідуально розроблений процес прийому працювати. Часто він складається з кількох етапів і може бути поєднаний, наприклад, з тестами на компетентність чи змаганнями. Якщо при першій зустрічі з рекрутером ви не були проінформовані про хід повного набору, запитайте про це під час співбесіди. Часто наступні етапи розподіляються за часом, і отримання інформації на цю тему дозволить покращити логістичне планування зустрічей.

Які питання поставити потенційному роботодавцю під час співбесіди під час прийому на роботу?

6. Які найбільші успіхи вашої компанії?

Співбесіда з набору персоналу – це зустріч, яку потенційний кандидат не повинен пов’язувати із співбесідою. Це можливість для обох сторін перевірити готовність до можливої ​​співпраці. Тому кандидату слід постаратися максимально докладно ознайомитися з діяльністю компанії. Питання про успіхи компанії дозволить перевірити, чи йде реалізація бачення та місії організації у правильному напрямку та чи трансформується на ефективну роботу і, таким чином, чи перетворює її на місце розвитку для дій.

Рекрутингова співбесіда – питання майбутньому роботодавцю з погляду рекрутера
Природно, що початок співпраці – це процес, у якому беруть участь обидві сторони, і працівник, і роботодавець. Тому людина, яка претендує на посаду, повинна пам’ятати, що їй обов’язково потрібно ставити питання, які її турбують. Дуже важливо розвіяти сумніви. Тільки тоді можна свідомо розпочати співпрацю на чіткій та прозорій основі.

Питання та інтерес до діяльності компанії також можуть свідчити про відданість з боку кандидата. Людина, яка хоче знати подробиці, виявляє відповідальний підхід, серйозно та шанобливо ставиться до потенційного роботодавця. Ці аспекти можуть підвищити її працевлаштування.

Як правильно скласти резюме

Резюме (від фр. “Підсумок, короткий висновок”) – це документ, схожий на анкету, метою якого є представити шукача роботи в найбільш вигідному світлі, виділитися серед інших кандидатів і допомогти отримати бажану вакансію.

Знаючи, як правильно скласти резюме, можна значно збільшити шанси потрапити на особисту співбесіду з кадровою агенцією або прямим роботодавцем. Робоче місце це не гарантує, але все ж таки забезпечує ряд переваг, оскільки дає інформацію про освіту, навички та вміння кандидата на ту чи іншу посаду.

Як правильно скласти резюме

Також у резюме вказуються місця колишньої роботи, стаж і, якщо є, рекомендації, що дозволяє досить точно припустити, наскільки людина успішно справлятиметься зі своїми новими обов’язками на новому місці.

Порядок складання резюме

У перші обов’язкові графи вносяться лише особисті дані претендента, їх можна виділити курсивом або жирним шрифтом. Але захоплюватися не варто, все ж таки складається серйозний документ, а не рекламна афіша. У цю ж графу вносяться всі доступні, актуальні контакти – мобільний та домашній телефони, адреса електронної пошти, скайп та ін.

Дуже часто люди упускають бажане робоче місце лише тому, що їх не змогли вчасно відшукати, щоб запросити на співбесіду, та віддали пріоритет іншому кандидату.

Далі докладно описується здобуту освіту з точним зазначенням дат та підсумкової кваліфікації. Спочатку пишеться назва навчального закладу, місце його розташування, потім період навчання та спеціальність після його закінчення. Усі записи повинні йти у хронологічному порядку, прямому чи зворотному.

Розповідати рекрутеру юридичної фірми про закінчені колись курси манікюру не варто, краще згадати про такі дані, як наявність прав водія, знання іноземних мов, рівень володіння комп’ютером тощо.

Після того, як основну інформацію вже отримано, і перша думка складена, будь-який роботодавець хоче дізнатися, яка саме посада та заробітна плата цікавлять претендента. Тут скромничати нічого, і цілком доцільно відразу чітко сформулювати свої вимоги, щоб уникнути непорозумінь надалі.

Всі попередні місця роботи зазвичай також вказуються в хронологічному порядку, важливо дати найбільш повну інформацію про всі компанії, з якими доводилося працювати, докладний опис власних обов’язків у них і додати рекомендації, якщо такі є, або контакти, зв’язавшись по яких, потенційний роботодавець зміг би їх отримати.

Непогано згадати і різні додаткові досягнення: курси підвищення кваліфікації, участь у конференціях та семінарах, медалі, грамоти, опубліковані статті – все, що вдалося отримати та заслужити на даний момент.

Важливо не тільки знати, як правильно скласти резюме, а й як його оформити. Зазвичай це робиться у форматі Word, шрифт використовується Times New Roman розміром 10-12 чорного кольору. Документу присвоюється ім’я претендента, пересилається він із застосуванням опції «Attachment».

Часті помилки при складанні резюме

1. Хибна інформація про наявність освіти, дипломів тощо. Можна написати, що людина нібито відучилася в Оксфорді і кілька років практикувалася в Європі, але якщо цього не було насправді, правда випливе назовні дуже швидко, а тоді гарантована відмова. Співробітникам, з перших днів викритих в обмані, повернути довіру начальства буде практично неможливо, так що варто кілька разів добре обміркувати, чи так вже резонно прикрашати власні заслуги і таланти.

Часті помилки при складанні резюме

2. Помилки орфографії чи пунктуації. Саме по собі резюме може бути складено дуже грамотно, але пропущена кома, неправильне закінчення і велика кількість друкарських помилок зведуть нанівець всі старання, роботодавець буде розчарований.

3. Згадування рекомендацій роботодавців, які не готові або з якихось причин не бажають їх давати. Можливо, просто відсутня така домовленість з колишнім начальством – нове потенційне не вникатиме в подробиці і одразу ж насторожиться, якщо за вказаними телефонними номерами відмовляться повідомляти будь-яку інформацію про кандидатуру.

4. Неправильний формат документа. У співробітників кадрових агентств, які займаються переглядом та відбором резюме, на кожну кандидатуру приділяється не більше півхвилини! Тому якщо документ оформлений неправильно, на розшифровку витрачати дорогоцінний час ніхто не стане, його просто відкинуть, так і не ознайомившись з ним.

Взагалі, слід завжди пам’ятати, що будь-яке резюме – не автобіографічний роман. Цей документ має бути максимально коротким, точним та інформативним. Тому всім, хто не впевнений у своїх здібностях грамотно скласти вдале резюме, рекомендується звернутися до фахівців – сьогодні знайти таких не важко. Послуга не безкоштовна, вона коштує грошей, але витрати з лишком окупляться, якщо буде отримано робоче місце.

На Заході, наприклад, серйозні люди чудово це розуміють і не шкодують часу та коштів, вкладених у саморекламу, відвідують спеціальні курси, читають корисну літературу. І зрештою обов’язково отримують те, що хотіли.

Найчастіші помилки в резюме на роботу

Якщо попереду на нас чекає перша співбесіда, яку доведеться провести, швидше за все, нас супроводжує стрес і готовність якнайкраще підготуватися до цього процесу. Наш перший контакт із кандидатами – це документи, які вони надсилають. На що звертати увагу, коли ми читаємо їх? Які найчастіші помилки у резюме?

Найчастіші помилки в резюме на роботу

Всі ми припускаємося помилок – серйозних або дрібних – і, звичайно ж, їх оцінка дуже суб’єктивна. Ми маємо самі судити, що змушує нас критично дивитися на кандидата. І вибирати, безперечно, є з чого, бо ми обов’язково зустрінемо багато помилок. Які найчастіші помилки у резюме?

Відповідність одержувачу

Перше питання, на яке варто звернути увагу, чи відповідає резюме співробітника тому, що ми розмістили у рекламі. Буває, що кандидати масово надсилають свої резюме та не акцентують увагу на тому, що для нас найважливіше і що ми вказали у вимогах.

Чому така важлива відповідність аудиторії? Тому що зазвичай це показує відданість співробітника та реальний інтерес до запропонованої нами посади. Якщо він покаже це вже на етапі резюме, ми зможемо більше переконатися в тому, що він дійсно хоче працювати на нас, і очевидно, що ми шукаємо того, хто вноситиме свій внесок у нашу команду на довгий час.

Форма

Для нас має бути важливим не лише контент, а й естетика. Коли ми тягнемося за резюме, у нас не повинно виникнути проблем із його читанням. Важлива розбірливість такого документа та відсутність «хитромудрості».

Буває, що потенційний співробітник хоче чимось виділитися і багато що підкреслює, змінює шрифти та кольори, що в результаті стає абсолютно нечитаним, а часто навіть інфантильним.

Резюме також не повинно бути занадто розтягнутим – зазвичай це максимум 2 сторінки А4. В цьому випадку більше не означає краще. Може виявитися, що що воно довше, то більше в ньому непотрібної інформації.

Найчастіші помилки в резюме на роботу

Непотрібна інформація

Якщо говорити про надмірність, то до найчастіших помилок резюме можна віднести включення в документи великої кількості непотрібної інформації, без якої легко можуть обійтися обидві сторони.

Нам не потрібно знати сімейне становище даної людини, де вона народилася, чи проходили стажування в середній школі (якщо вони не пов’язані з посадою) і як пройшов весь шлях їхньої освіти. Зазвичай таке заповнення непотрібною інформацією займає місце найголовнішого.

Фото зі свят

Від першого листа слід очікувати потенційного співробітника повного професіоналізму. Тому варто звернути увагу на фото у резюме. Звичайно, робити це не обов’язково у професійній студії та дуже серйозно, але селфі, фото з відпустки чи вечірки, звичайно, не професійно.

Електронна адреса

Підхід працівника до працевлаштування та його професіоналізм може бути підтверджений навіть адресою електронної пошти. Якщо він неофіційний, очевидно приватний і навіть з давніх-давен, про що свідчить його інфантильність, сумніви щодо того, чи серйозно він сприймає нас, цілком обґрунтовані.

Шаблони

Те, що резюме скопійоване з шаблону, можна побачити з першого погляду. Не всі дані завжди добре «підмінюються», до того ж у таких розділах, як інтереси чи навички, часто буває багато кліше, таких як, наприклад, книги, фільми, музика, комунікативні навички та вміння працювати в групі.

Якщо кандидат використовує шаблон, це часто ще раз показує відсутність зацікавленості та інтересу та, можливо, масове розміщення резюме. Ми не впевнені, чи цілеспрямована така людина.

Лінгвістична коректність

Лінгвістична коректність також свідчить про професіоналізм. Звичайно, у резюме можуть бути помилки, і не завжди слід видаляти кандидата, але не можна заперечувати, що виправлення не займе багато часу і якщо потенційний співробітник дійсно піклується про роботу, він може її отримати.

Звичайно, якщо досвід та навички показують, що ми маємо справу з відмінним кандидатом, ви можете заплющити очі на деякі помилки у своєму резюме. Проте варто знати найпоширеніші помилки у резюме, щоб знати, що шукати і що це може означати. Завдяки цьому перший етап набору може розповісти нам набагато більше, ніж ми очікували.

Як на співбесіді грамотно відповідати на запитання

Готуючись до співбесіди на предмет вашої вакансії, передбачте ті питання, що імовірно вам поставлять. Розробте блискучі відповіді на них. У цьому намагайтеся уникати шаблонних фраз. Такі відповіді досить швидко втомлюють, а отже, інтерес до вас, як особистості, буде втрачено.

Останнім часом під час співбесіди прийнято відповідати на запитання роботодавця не тільки правдиво, а й так, як на вас очікують. У кандидата на вакансію з’ясовують не лише досвід у трудовій діяльності, а й потенціал особистості, здатність підлаштовуватися під умови роботи та особливості вакансії. Залежно від цього питання можуть бути специфічними і треба бути готовим до відповіді на них.

Як розповісти про себе

На співбесіді претендента просять розповісти про себе. Здавалося б, питання досить просте, але насправді воно є найскладнішим. Від того, як ви відповісте на нього, залежатиме хід подальшої розмови. Починаючи говорити про себе, претенденти сходяться на бажаній вакансії, в цьому полягає їх основна помилка.

Запропонуйте інтерв’юеру розпочати свою розповідь із питання про освіту. Не соромтеся перерахувати свої досягнення у цій сфері, нагороди, перемоги, участь у різноманітних конкурсах. Обов’язково варто розповісти про сім’ю, свої плани.

Організуйте підготовку та репетицію свого виступу, так ви зможете набагато якісніше показати себе та подолати хвилювання.

Питання про сильні та слабкі сторони

Під час співбесіди вас запитають про ваші сильні та слабкі сторони. Говорячи про позитивні якості, згадайте про ті, які будуть важливими для роботи. Намагайтеся навести приклад, як ці якості вже допомогли у вашій професії.

У відповідь на слабкі сторони будьте обережні, щоб запобігти негативному впливу відповіді на працевлаштування. Ідеальним варіантом відповіді може бути розповідь, під виглядом нестачі, про одну з переваг. Якщо ви хочете призначення на посаду менеджера з продажу, розкажіть про те, як любите поговорити, як вам подобається спілкуватися з людьми. У жодному разі не говоріть про якості, які можуть завадити у майбутній роботі.

Це питання задають, швидше за все, для того, щоб побачити вашу реакцію та вміння вийти зі складної ситуації. Щоб легше було відповідати на це питання, складіть список таких якостей. Це буде корисно, цікаво і для вас, і для підготовки до співбесіди.

Причини вашого інтересу до компанії

Запитуючи причини вашого бажання працювати на даному підприємстві, керівник збирається перевірити ваші знання про її діяльність. Назвіть важливі досягнення організації, популярність на ринку певних товарів, престиж, створені умови діяльності для людей, що працюють тут. Якщо ви зумієте правильно і непомітно потішити роботодавцю, ваші шанси на успіх зростуть.

Запитання про попередню роботу

Чергове питання, яке часто задається претенденту: причини звільнення з колишнього місця роботи? Відповідайте на нього якомога простіше, говоріть про те, що не було перспективи для розвитку та кар’єрного зростання чи інші обставини.

Вас попросять розповісти про попереднє місце роботи. Це означає, що інтерв’юер має намір з’ясувати ваші трудові навички. При відповіді кажіть про те, що підходить для вимог до кандидата на вакансію.

Розмір заробітної плати: чи треба відповідати на запитання

При питанні розміру передбачуваної заробітної плати постарайтеся уникнути відповіді. Говоріть, що це залежатиме від ваших обов’язків. Якщо ж потрібна певна цифра, називайте суму трохи вищу за середню для цієї посади. Не варто її сильно завищувати, тому що, швидше за все, доведеться йти на поступки.

Інші питання, які ставить роботодавець

Одним із питань, який часто задається: як довго ви припускаєте працювати в компанії? Відповідаючи на нього, дайте зрозуміти серйозність ваших намірів в отриманні посади.

Інші питання, які ставить роботодавець

Якщо вас запитують про місце роботи, тривалість її пошуків, не говоріть про те, що ви нічим не зайняті. Розкажіть про те, що ви вже протягом певного часу шукайте роботу, що були вже пропозиції, але ви хотіли б знайти потрібну вакансію.

На питання про сімейний стан, чи не завадить воно роботі, давайте правдиву інформацію. Скажіть, про те, що діти залишатимуться з бабусею чи нянею і це не завадить відповідально та творчо виконувати роботу.

Якщо буде поставлено питання хобі, також давайте правдиву відповідь. Наприклад, розкажіть про заняття спортом або про відвідування театру у вихідні дні.

У жодному разі не торкайтеся питань політики та релігії. Якщо ви знаєте про захоплення співрозмовника, можете згадати про них.

Отже, підготуватися до співбесіди слід різнобічно, бути готовим відповідати та самому ставити запитання. Завдання, які перед вами ставляться, можуть мати прихований сенс, тому попрацюйте над передбачуваними відповідями на них. Так ви зможете показати свої найкращі сторони та досягнення.

Як подолати конфлікти на роботі

Конфлікти на роботі можуть сильно зіпсувати життя. Тому наше завдання – усвідомити причини конфліктів та освоїти управління конфліктами з колегами, начальниками та підлеглими.

Багато хто з нас проводить на роботі більшу частину свого часу. Робоча обстановка, колектив, характер начальника та звички товаришів по службі – все це займає велике місце в нашому житті. І коли на роботі виникають конфлікти – важко, а найчастіше просто неможливо залишатися байдужим.

Конфлікти на роботі не тільки заважають виробничому процесу, можуть підірвати довіру до фірми з боку клієнтів, а й погано позначаються на здоров’ї самих конфліктуючих та взаємовідносинах у їхніх сім’ях, тому що багато хто отримав стрес на роботі «розряджається» потім на своїх домашніх.

Як подолати конфлікти на роботі

То що це таке конфлікт, які причини конфліктів на роботі і чи це однозначно погано?

Слово «конфлікт» означає суперечку, сварку, протиріччя. Це протиріччя може виникати між керованими і керуючими, тобто між начальником і підлеглими, між окремими товаришами по службі, між конкретною людиною і групою людей і між групами в одному колективі.

Типові причини конфліктів та способи їх вирішення

Причиною конфліктів між начальником та підлеглими, найчастіше, є матеріальна чи моральна незадоволеність останніх. Начальники також можуть спровокувати конфлікт необ’єктивним ставленням до заслуг та помилок окремих людей, якщо в колективі є «улюбленці» і «цапи-відбувайла», а також часто нестриманістю, грубістю, публічними «розносами» та іншими каральними заходами.

У свою чергу підлеглі можуть викликати гнів начальства низькими професійними якостями, необов’язковістю, порушенням трудової дисципліни, необґрунтованими претензіями.

Причини конфліктів між колегами – часто результат тривалого та тісного спілкування людей з різними характерами, темпераментами та звичками.

Конкретна людина може відновити проти себе відразу кількох товаришів по службі і спровокувати груповий конфлікт. Так часто трапляється при появі новачків у давно усталених колективах зі своїми традиціями і взаєминами, що склалися.

Підрозділи або відділи однієї фірми можуть мати різні пріоритети, що призводить до частих сутичок і, зрештою, конфлікту.

Як долати конфлікти?

На жаль, немає єдиного способу подолання конфліктів. Що ж робити, якщо ви стали учасником чи свідком конфлікту, що часто буває не менш неприємним?

Вирішення конфліктів залежить від характеру, темпераменту та рівня загальної культури конфліктуючих сторін. Але не треба забувати, що кожна людина, незалежно від посади, робить помилки. І не буває конфліктів, у яких на 100% була б винна лише одна сторона. Тому, якщо ви стали учасником конфлікту, насамперед заспокойтесь. Під впливом емоцій людина здатна вимовляти слова і робити вчинки, про які згодом шкодуватиме.

Подумайте, може взагалі варто промовчати і вдати, що жодного конфлікту не було? А через деякий час спробуйте вступити в контакт з колегою. Способів існує багато. Можна розпочати обговорення будь-якого виробничого питання або виявити інтерес до дітей чи інших членів сім’ї вашого недавнього опонента. Тільки пам’ятайте, що цей інтерес має бути щирим. Можна запропонувати свою допомогу в якійсь побутовій ситуації, не чекаючи, поки вас про це попросять розповісти смішний випадок.

Але якщо практика «замовчування» або ухилення та згладжування не для вас, спробуйте відверто висловити свої претензії та викликати на відвертість у відповідь свого опонента. Тільки пам’ятайте, що в цьому випадку, вашою метою має бути спроба поставити себе на місце іншої людини, зрозуміти мотиви, які їм рухають (швидше за все, вони не такі вже й погані) і знайти компромісне рішення, яке влаштує обидві сторони. У цьому полягає керування конфліктами.

Не варто вдаватися до критики конкретних людей, ніхто не любить критичних зауважень на свою адресу. Найкраще зосередитися на пошуку конкретних шляхів виходу із ситуації. Адже якщо конфлікт не буде вирішено, можливо, вам доведеться шукати нову роботу. А ви цього хочете?

До того ж конфлікт на роботі який завжди має лише негативні наслідки. Часто відверте обговорення наболілого сприяє зміні на краще ситуації, що склалася, і виводить фірму або її підрозділи на новий виток розвитку.

Як працювати з неадекватним босом?

Як не крути, начальство в будь-якій компанії є основною ланкою, що сполучає всі інші ланки системи. Вочевидь, під час роботи іноді виникають деякі нестандартні стресові ситуації, куди потрібно оперативно і грамотно відреагувати.

Однією з головних якостей, властивих керівнику будь-якого типу, має бути вміння знаходити спільну мову з людьми: як з клієнтами, так і з підлеглими та з вищим керівництвом.

Неврівноваженість боса межує з професійною некомпетентністю, невмінням вирішувати виробничі питання та ефективно працювати.

Як працювати з неадекватним босом?

Понад те, такі начальники показують негативний приклад своїм підлеглим, які потрапляють у атмосферу невпевненості, а й у подальшому, у разі отримання керівних повноважень, можуть свідомо чи підсвідомо копіювати таку модель поведінки.

Якщо ви зіткнулися з тим, що ваш начальник постійно розмовляє з вами та іншими підлеглими на підвищених тонах, грубіянить вам, не вирішує вчасно поставлені перед ним питання, з цієї ситуації треба починати шукати вихід.

Гнів, який яскраво виражений та спрямований на співробітників – це справді тривожний симптом. Так, зовсім придушувати свої емоції начальник і не повинен, але це не означає, що навіть у разі серйозних помилок підлеглих він може кричати на них, особливо використовуючи нецензурну лексику, кидати предмети тощо.

І вже тим більше, відразу має насторожити, якщо така неврівноваженість шефа виявляється і без жодних видимих ​​причин. Отже, треба починати діяти та приймати рішення.

Заява на стіл?

Перш за все, визначтеся, чи дійсно ви хочете працювати на цьому місці або у вас є найкращі перспективи. Адже, у будь-якому разі, від відносин з начальством залежить багато чого, як ефективність роботи і продуктивність вашої праці, так і ваше самопочуття, оскільки подібні проблеми на службі можуть суттєво зіпсувати настрій у принципі.

Не дозволяйте і не заохочуйте подібну поведінку

Якщо ви все ж таки вирішуєте залишатися на своєму робочому місці, почати варто з того, щоб продемонструвати начальнику, що ви не є жертвою і на вас емоції зривати не потрібно.

Пускати сльозу та демонструвати свої образи не варто. На його крик давайте відсіч у спокійному тоні, апелюючи до незаперечних фактів. Якщо ви так вчинити не можете, просто вдавайте, що не помічаєте гнівних випадів, якщо вони, звичайно, не загрожують вашому здоров’ю.

Тоді при пошуках наступної роботи ви зможете похвалитися такою важливою характеристикою, як стійкість до стресів. А ймовірність того, що ви таки не захочете довго терпіти неврівноваженість начальника і підете переглядати оголошення про вакансії, досить велика.

Але пам’ятайте, що довго накопичувати в собі негатив однозначно не варто, адже від цього насамперед постраждає ефективність вашої роботи, а потім вже й інші сфери життя.

Краще колективно

Якщо ви не наважуєтесь продемонструвати своє невдоволення самостійно, заручіться підтримкою колективу. Адже якщо кожен висловить свою думку саме спокійно та врівноважено, це обов’язково матиме ефект на начальника, нехай навіть він виявиться не одразу.

Поміняйтеся ролями

Якщо у вас є певна частка артистизму, спробуйте самі починати спілкування з начальством у подібному дусі, тобто з істерикою та криками, заявляючи про купу наявних проблем. Велика можливість того, що шеф може сам почати вас заспокоювати, розповідаючи про те, що не все так погано.

Однак зауважимо, що це спосіб досить ризикований, і застосовувати його можна лише тоді, коли ви готові піти з цієї роботи, готові, так би мовити, йти ва-банк.

Як працювати віддалено? Поради для віддаленої роботи
Як заробити гроші студенту
Корисні поради початківцю копірайтеру