Постійні запізнення змушують ваших підлеглих вигадувати дедалі оригінальніші історії, проте трудова дисципліна у своїй продовжує кульгати. Що ж робити і як чинити з тими, хто провинився?
Давайте розберемося, чому працівники спізнюються та як вирішити цю проблему.
Найчастіше причина запізнень банальна і неоригінальна – «проспав», «застряг у пробці», «відводив дитину в садок». Жіночий колектив зазвичай «забуває» вимкнути праску чи плиту.
Пряником або батогом
Карати чи ні – це справа ваша. Але боротися із запізненнями потрібно обов’язково. Не можна нескінченно прощати порушників, вислуховуючи їх нескінченні виправдання. Адже таке безвідповідальне ставлення до робочого графіка сприйматиметься вашими співробітниками як належне. І навіть найдисциплінованіші працівники, зрештою, теж почнуть ігнорувати правила і приходити на роботу тоді, коли їм заманеться. Результат – низька продуктивність праці та постійне порушення дисципліни.
Стратити не можна помилувати
Багато хто вважає, що ефективне управління людьми неможливе без покарань. «батіг» запам’ятовується набагато краще, ніж «пряник», це правда. Можна позбавити премії, що провинилися, відняти частину грошей із заробітної плати.
Швидше за все, це подіє – запізнення припиняться. Але не забувайте про те, що ваші підопічні виконуватимуть лише той обсяг роботи, за який ви їм платите. Але якщо раптом знадобиться попрацювати понаднормово та надпланово, ніхто добровільно на такий подвиг не погодиться. У результаті – «бойовий дух» у співробітників падає, мотивації немає, плинність кадрів підвищується.
Приклади негативної мотивації зустрічаються досить часто – на кожному підприємстві існує певна система штрафів і стягнень. Але, за статистикою, ефект від «покарання рублем» утворюється лише у 20% випадків, а інших 80% не дає належного результату. Водночас, система заохочення та винагороди покращує показники ефективності роботи персоналу у 95% випадків.
Як знайти «золоту середину» – творчий підхід
На практиці, найчастіше, керівництво вдається до крайнощів – або все заборонити, або дозволити! У першому випадку ви станете для свого колективу таким собі злим Карабасом-Барабасом, у другому ж – вам просто сядуть на голову. Тому у вирішенні цієї проблеми потрібно шукати дієві методи, при цьому ні з пряниками не переборщити, ні з батогом.
Насамперед, тема запізнень має бути винесена на обговорення всього колективу. Обговоріть справжні причини запізнень із вашими підлеглими, проведіть аналіз наслідків. Не варто розжарювати обстановку. Спробуйте підійти до проблеми творчо, увімкніть її рішення елемент гри.
Проведіть опитування ваших співробітників на тему: “Що ви згодні зробити, якщо запізнитесь знову?” Варіанти можуть бути, наприклад, такими:
– Вкласти певну грошову суму у «штрафну скарбничку» для працівників, що запізнилися.
– Замінити кур’єра на годину-пік.
– Працювати довше на 1:00.
– взяти на себе контроль наявності в офісі запасів кави та чаю, замовлення обідів.
– Виконати громадську роботу (протерти пил, полити квіти тощо)
Складаючи питання, виявіть фантазію, запропонуйте вашим підлеглим внести свій варіант відповіді. Проаналізуйте відповіді разом зі своїм персоналом, знайдіть компроміс у вирішенні проблеми. До такого підходу співробітники поставляться з розумінням, лояльно та шанобливо. У той же час, ви не станете в їхніх очах жадібним та експлуататором, який намагається заробити за рахунок тих, хто провинився. Все чесно і справедливо, ніхто не в образі.
Разом з колективом вирішіть, як розподілити гроші зі «штрафного» фонду та на які цілі можна їх з користю витратити. Варіантів безліч – колективний похід у кіно чи театр, екскурсійна поїздка, тощо. Можна придбати різноманітні призи та подарунки для майбутніх корпоративних свят. Ну а якщо в «штрафній» скарбничці грошей не так багато, можна просто замовити на всіх піцу або купити торт.
У будь-якому випадку, ключ до вирішення цієї проблеми можна знайти, не вдаючись до крайніх заходів, а виключно за допомогою психологічного впливу та мотивації.
І завжди пам’ятайте – чим більше уваги ви приділятимете своєму колективу, вкладаючи у своїх підлеглих душу і вникаючи в їхні проблеми, тим більш лояльними та дисциплінованими вони будуть у майбутньому, а така проблема як запізнення, зникне раз і назавжди.
[…] Як відучити співробітників спізнюватися […]