Перейти до контенту

Як заробити на дивідендах – 3 кращих стратегії

Пасивні додаткові відсотки чи дивіденди – те, потім орієнтуються дедалі більше інвесторів. Хоча доходність інвестицій з фіксованим доходом не дуже прибуткова за часів низьких відсоткових ставок, з добре продуманою стратегією виплат дивідендів можна досягти показників вище за середній і перевершити найбільші фондові індекси.

У цій статті ми познайомимо вас з деякими з найбільш відомими дивідендними стратегіями і покажемо, про що слід пам’ятати при використанні цього методу інвестування, що набирає популярності.

Як працює дивідендна стратегія?

Дивідендні стратегії орієнтовані акції з високими дивідендами. Вирішальним критерієм вибору є дивідендна доходність. Інвестори сподіваються на стабільний прибуток, який визначається довгостроковими високими дивідендами та меншими коливаннями ціни акцій.

Таким чином, «елемент процентної ставки» відіграє більшу роль, ніж в інших інвестиційних стратегіях.

Крім того, великі корпорації з незмінно високими дивідендами зазвичай перебувають у хорошому економічному становищі і мають менший ризик банкрутства, ніж малі та середні компанії з низькими або вагаються дивідендами. Якщо дивідендна дохідність компанії зростає темпами вищими від середнього, наприклад, через падіння ціни акцій це сигналізує про можливу недооцінку.

Таким чином, вибір найвищої дивідендної прибутковості діє як фільтр для пошуку недооцінених акцій.

Відомі дивідендні стратегії.

Як заробити на дивідендах

1. Дивідендна стратегія Бенджаміна Грема – «Собаки Доу».

Основна ідея цієї дивідендної стратегії походить від легендарного інвестора Бенджаміна Грема – інтелектуального батька всіх вартісних та дивідендних стратегій. У своїй класичній книзі “Розумний інвестор”, опублікованій у 1949 році, Грем рекомендував купити 10 акцій індексу Dow Jones з найвищою дивідендною прибутковістю і, при необхідності, обміняти ці акції через рік, якщо якась із них зміниться.

Грем рекомендував інвестувати у великі компанії Dow Jones, оскільки 30 найбільших компаній США за своєю природою вважаються економічно обґрунтованими та зазвичай виплачують високі та стабільні дивіденди. У довгостроковій перспективі дивідендна стратегія Грема дозволяє досягти значних результатів вище за середній за індексом Доу-Джонса. Інвестиційна стратегія стала популярною під терміном “Собакі Доу”.

2. Дивідендна стратегія Майкла О’Хіггінса – «Low-5».

Майкл О’Хіггінс покращив дивідендну стратегію Грема в 1991 році, відфільтрувавши 10 акцій індексу Dow Jones з найвищою дивідендною прибутковістю. У своїй книзі “Переходячи Dow” Хіггінс рекомендує розділити гроші між п’ятьма акціями з обраних 10, з найнижчою ціною покупки. Інвестори повинні зберігати свої гроші, вкладені в ці акції, рівно на один рік, а потім перегрупувати їх за тим самим принципом. О’Хіггінс виявив, що акції з низькою ціною на фондовому ринку з 10, з найвищою дивідендною прибутковістю, зазвичай мають більші коливання цін і часто рано чи пізно знову досягають більш високих рівнів цін.

Статистично можна також продемонструвати перевагу стратегії О’Хіггінса над зростанням доходів Dow Jones. З 1973 по 1998 рік дивідендна стратегія О’Хіггінса приносила +20,7% річних. Проте за останні 20 років акції індексу Dow Jones не досягли якогось значного перевищення в стратегії «Low-5» – принаймні такого, для якого щорічне перегрупування не принесло б результатів.

3. Дивідендна стратегія Роберта Ширда – “Low-4” та “Low-2”.

У своїй книзі 1998 року «Неемоційний інвестор: прості системи для перемоги над ринком» Роберт Ширд досліджував інші дивідендні стратегії збільшення досяжного прибутку. В принципі, О’Хіггінс не надавав рівного значення п’яти компаніям із найнижчою ціною акцій, оскільки він розумів, що ці компанії мають перебувати у відносно складній економічній ситуації. З іншого боку, акції з другою за величиною ціною дуже добре показали себе у дослідженнях Ширда і тому двічі зважуються по 40% частці портфеля. Інші три акції мають вагу 20% у стратегії «low-4».

У стратегії Low-2 в портфель включаються тільки дві акції, які утримуються протягом дванадцяти місяців. Купується акція з другою найменшою ціною. Вибір другої акції залежить від того, чи має акція з найнижчою ціною найвищу дивідендну прибутковість. Якщо це не так, у портфель будуть додані акції з такою самою вагою або замість них будуть додані акції з третьою за величиною ціною.

Ширд виявив, що акції з найнижчою ціною працюють погано, особливо коли вони мають найвищу дивідендну прибутковість. У минулому метод Low-2 давав у середньому на +2,9% вищу прибутковість, ніж стратегія Low 5 або Low 4.

Проте ризик також вищий, оскільки капітал розподіляється лише між двома окремими акціями. За 25-річний період тестування стратегія Low-2 досягла прибутковості +24,5%, що майже вдвічі перевищує зростання індексу Dow Jones (+13,3%).

Переваги та недоліки дивідендних стратегій.

Навіть дивідендні стратегії не можуть гарантувати вам хорошу ефективність вашого інвестиційного портфеля, і, крім безлічі переваг, вони також мають недоліки.

1. Переваги дивідендних стратегій.

Основна перевага дивідендної стратегії полягає в тому, що її легко реалізувати і вона вимагає мінімальних зусиль, особливо щодо простих стратегій, згаданих вище Ґремом, О’Хіггінсом або Ширдом. Завдяки статистично підтвердженій історичній ефективності вище за середній, дивідендні стратегії ідеально підходять для довгострокових інвесторів, які покладаються на пасивний дохід з регулярним розподілом прибутку. В цілому, стратегія повернення дивідендів менш схильна до коливань цін, ніж, наприклад, стратегія, орієнтована на компанії, що ростуть.

2. Недоліки дивідендних стратегій.

Крім відносно високого ризику помилок з боку керівництва компаній зі слабкою операційною системою (див. General Motors), дивідендні акції також мають ряд інших недоліків. По-перше, портфель, орієнтований на дивіденди, не збалансований і менш диверсифікований. Наприклад, в останні роки акції молодших компаній, що ростуть (особливо технологічних компаній), показали себе набагато краще, ніж акції з консервативними дивідендами. Податкові недоліки можуть виникати через високий коефіцієнт оплати праці. Це з тим, що виплачувані дивіденди підлягають оподаткуванню.

Дивідендні стратегії на практиці – акцент на стабільності та надійності.

Імовірність того, що ви перевершите ринок за допомогою дивідендної стратегії, у довгостроковій перспективі статистично дуже висока. Однак це стратегії із величезним інвестиційним горизонтом. Наприклад, за останні десять років акції компаній, що ростуть, показали набагато кращі результати, ніж дивідендні. Однак це не означає, що у найближчі 10 років ситуація буде такою самою.

Рекомендується час від часу контролювати портфель і змінювати належні йому акції залежно від результатів діяльності.

Дивідендні стратегії також можуть не підходити для короткострокових та середньострокових інвесторів.

Дивідендні стратегії дуже цікаві для інвесторів, які хочуть реалізувати просту довгострокову стратегію чи хочуть отримати максимально можливий пасивний дохід. Орієнтація на стабільність та надійність окупається.

10 кращих книг про саморозвиток за всю історію людства

Мережевий маркетинг – що потрібно знати?

Заробіток Bitcoin ( сатоші ) на сайті Cointiply

Як почати заробляти гроші в Інтернеті?

Залишити відповідь